فونیکسریمکسبهتام

فرماندار ماکو گفت:

آتش سوزی ۱۵ دستگاه خودرو ون ترکیه در مرز بازرگان عمدی نبود

عصر خودرو : فرماندار ماکو گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته آتش سوزی ۱۵ دستگاه خودروی ون ترکیه در محوطه گمرک بازرگان عمدی نبوده و بر اثر اتصال سامانه برق یک خودرو ترکیه صورت گرفته است.

آتش سوزی ۱۵ دستگاه خودرو ون ترکیه در مرز بازرگان عمدی نبود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از مهر، اهین علیزاده در خصوص بروز این حادثه اظهارداشت: صبح شنبه به دلیل آتش گرفتن اتصالات سامانه برق یک خودرو ون ترکیه 14 دستگاه دیگر از این خودرو ها که در کنار یکدیگر واقع شده بودند دچار حریق شدند.

    وی با بیان اینکه این خودرو ها متعلق به اتباع کشور ترکیه بود عنوان کرد: بر اساس سرعت عمل ماموران گمرک بازرگان از آتش گرفتن سایر خودروهای ون ترکیه که تعداد آن بالغ بر 150 خودرو بود جلوگیری شد.

    علیزاده با بیان اینکه در بررسی صورت گرفته مشخص شد این حادثه به هیچ وجه عمدی نبوده است گفت: در این حادثه 11 دستگاه خودرو به طور کامل سوخته و 4 دستگاه دیگر دچار خسارت جزیی شد.

    فرماندار ماکو با اعلام اینکه این حادثه با تلاش کارکنان آتش نشانی انبارهای عمومی و شهرداری بازرگان و گارد حفاظت گمرک بازرگان مهار شد افزود: هم اکنون اوضاع در گمرک بازرگان دومین مرز زمینی کشور کاملا عادی است و عبور و مرور در این واحد گمرکی به صورت روزانه و عادی در جریان است.

    مرز بازرگان یک ساعت هم بسته نشده است

    فرماندار ماکو در خصوص اتفاقات اخیر در مرزهای کشور و آتش زدن خودروهای ایرانی گفت: این حوادث در دست بررسی است ولی در اثر وقوع این حوادث مرز بازرگان حتی یک ساعت نیز بسته نشده است.

    علیزاده با بیان اینکه روزانه به طور متوسط بیش از 400 خودرو از طریق مرز بازرگان وارد کشور و 350 خودور نیز خارج می شود عنوان کرد: از این واحد گمرکی هر روز بیش از 800 دستگاه خودروی سنگین و صدها دستگاه خودروی سبک و سواری تردد می کنند.

    وی در خصوص ایجاد توقفگاه و سیستم نوبت ‌دهی مکانیزه در مرز بازرگان گفت: این طرح در مرحله مقدماتی است و هنوز وارد فاز اجرایی نشده در صورت آماده سازی این سیستم اطلاعات تکمیلی در این خصوص ارائه می شود.

    فرماندار ماکو یادآور شد: ایجاد سیستم مکانیزه نوبت ‌دهی و توقفگاه در گمرک این منطقه یکی از ضرورت‌هایی است که با ایجاد آن بسیاری از مشکلات رانندگان کامیون حل می‌شود.

    گمرک بازرگان بزرگترین دروازه گمرکی ایران به ترکیه و اروپا و دومین مرز زمینی کشور به شمار می رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو