فونیکسریمکسبهتام

درمان سرپایی ۱۵ هزار مصدوم

مازندران رکوددار عملیات جاده ای

عصر خودرو: معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اعلام گزارش عملیات تابستانه تا ۱۳ شهریور، گفت: از مجموع ۲۰ هزار و ۶۵۰ مصدوم حوادث، ۵ هزار و ۳۲۹ تن به مراکز درمانی منتقل و ۱۵ هزار و ۳۲۱ تن، سرپایی درمان شدند.

مازندران رکوددار عملیات جاده ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین درویشی، در چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: خدمات امدادی لازم تا 13 شهریور به 55 هزار و 521 تن ارائه شده است.

    وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات در ستاد سفرهای تابستانه در دو مرحله حضور داشته است، گفت: در طرح تابستانه امداد و نجات امسال 4 هزار و 84 نفر – روز نیروی عملیاتی به شکل روزانه و 24 ساعته در یک هزار و 159 پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر به گردشگران و مسافران خدمات امدادی ارائه داده‌اند.

    درویشی تعداد خودروهای به کارگیری شده در اجرای طرح امداد تابستانه تا کنون را، 3 هزار و 205 دستگاه عنوان و اظهار کرد: به علاوه 17 فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در طول اجرای طرح، برای ارائه خدمات لازم به مردم فعال بوده است.

    انجام بیش از 8 هزار و 800 مورد عملیات و خدمات امداد و نجات

    معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعداد عملیات و خدمات این سازمان را تا 13 شهریور، 8 هزار و 868 مورد اعلام و اظهار کرد: از ابتدای طرح تا کنون 98 هزار و 266 آسیب دیده، 7 هزار و 433 نجات یافته و لذا خدمات امدادی لازم به 55 هزار و 521 تن ارائه شده است.

    درویشی با اشاره به اسکان اضطراری 3 هزار و 661 تن در طرح امداد تابستانه، افزود: به علاوه 812 مورد رهاسازی از سوی نیروهای عملیاتی با به‌کارگیری دستگاه‌های هیدرولیک و ست نجات هلال‌احمر انجام شده است.

    انتقال 480 مصدوم به مراکز درمانی با بالگردهای هلال‌احمر

    معاون عملیات سازمان امداد و نجات به فعالیت ناوگان امداد هوایی جمعیت در طرح امداد تابستانه اشاره کرد و گفت: در 42 مورد عملیات پروازی، 367 سورتی شامل 274 ساعت پرواز برای امدادرسانی انجام شده و 480 تن به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

    وی با مقایسه آمار خدمات امداد تابستانه سال جاری با سال گذشته، اظهار کرد: با وجود اینکه تعداد عملیات‌ها در سال 93 نسبت به سال جاری، 11 درصد رشد داشته، اما تعداد آسیب‌دیدگان نسبت به میزان مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    درویشی همچنین با بیان اینکه کاهش 3٫9 درصدی رهاسازی نسبت به سال گذشته نشان از کاهش شدت تصادفات دارد، افزود: بیشترین عملیات جاده‌ای در محور آزادراه زنجان- تبریز و بیشترین عملیات رهاسازی در محورهای سیرجان-بندرعباس و آباده – اصفهان انجام شده است.

    مازندران رکورددار انجام بیشترین عملیات جاده‌ای

    معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: بیشترین عملیات جاده‌ای در استان‌های مازندران، اصفهان و خراسان رضوی و شهرستان‌های ساوه، سوادکوه، کرج و شاهین‌شهر انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه سازمان امداد و نجات در طرح ساماندهی سواحل که بیشتر در سواحل شمالی و با تصدی‌گری وزارت کشور انجام می‌شود نیز حضور دارد، افزود: امدادگران و نجات‌گران این سازمان با 44 پایگاه و پست ثابت و سیار و حضور روزانه 390 نجات‌گر به صورت شبانه‌روزی در کنار ناجیان غریق، کار احیا و تحویل مصدومان به اورژانس و مراکز درمانی را به عهده دارند.

    درویشی تعداد عملیات امداد ساحلی را 177 مورد اعلام کرد و گفت: در مجموع از تعداد 174 مصدوم حوادث دریایی، 133 تن به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

    وی اظهار کرد: هزار و 600 تن به شکل حضوری به پایگاه‌های این سازمان در سواحل شمالی مراجعه کرده‌اند.

    طرح امداد تابستانه هلال‌احمر در دو مرحله، مرحله نخست از 15 تا 28 خرداد و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اجرایی شده و مرحله دوم از 25 تیر آغاز شده و تا 4 مهرماه ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو