فونیکسریمکسبهتام

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی متعلق به ۳ ماه تابستان است

شهریور ماه با ۱۲.۸ درصد قربانیان رکورددار است

عصر خودرو : رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که بیش از ۳۰ درصد از فوتی‌های سوانح رانندگی طبق آمار سال‌های گذشته مربوط به ۳ ماه فصل تابستان است، گفت: از این بین بیشترین قربانیان حوادث رانندگی متعلق به شهریور ماه با سهم ۱۲.۸ درصد بوده است.

۳۰ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی متعلق به ۳ ماه تابستان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخصوص روزهای پایانی شهریور ماه و افزایش حجم سفرهای تابستانی، اظهار داشت: در روزهای پایانی شهریور سفرهای تابستانی به اوج خود می‌رسد و به تبع آن میزان خطرات و سوانح رانندگی نیز افزایش می‌یابد.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این مطلب که براساس آمارهای رسمی، شهریور ماه ناامن‌ترین ماه برای سفر است، تصریح کرد: بررسی آمارهای سال‌های گذشته حاکی از آن است که بیش از 30 درصد از فوتی‌های ناشی از رانندگی در طول سال مربوط به 3 ماه تابستان بوده که از این بین بیش‌تر قربانیان سوانح و حوادث رانندگی در شهریور ماه با سهم 12.8 درصد بوده است.

    این مقام ارشد راهور فاتب به علل اصلی وقوع حوادث رانندگی در شهریور سال گذشته اشاره و بیان داشت: قریب به 80 درصد علت وقوع حوادث رانندگی، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو بوده است؛ همچنین بیش از 30 درصد از حوادث رانندگی به‌علت واژگونی و به موجب خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان رخ داده است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران به رانندگان توصیه کرد که همواره مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند؛ چراکه هرچه سرعت افزایش می‌یابد، میزان توانایی کنترل خودرو توسط راننده کاهش می‌یابد.

    وی گفت: انجام معاینه فنی خودرو برای اطمینان از سلامت کامل خودرو الزامی است؛ همچنین حداقل 10 دقیقه استراحت بعد از 2 ساعت رانندگی می‌تواند برای حفظ شادابی هنگام رانندگی مفید باشد.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را از الزامات برشمرده و اظهار داشت: استفاده از تلفن همراه به میزان 30 درصد سوانح رانندگی را افزایش می‌دهد.

    وی به وقوع بیش‌ترین تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها پرداخت و ادامه داد: رانندگان باید از مصرف غذاهای پرجرب و سنگین در حین مسافرت خودداری کرده و در صورت احساس خستگی و خواب‌آلودگی در مکان مناسبی متوقف شده و بعد از استراحت کافی به مسیر ادامه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو