فونیکسریمکسبهتام

هشدار پلیس راهور به رانندگان در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی

عصر خودرو : معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و افزایش حجم سفرهای تابستانی به رانندگان و شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس راهور به رانندگان در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی در این باره گفت: در روزهای پایانی شهریور ماه سفرهای تابستانی به اوج خود می رسند و به تبع آن،‌ میزان خطرات و سوانح رانندگی نیز افزایش می یابند؛ اما باید به خاطر داشت که بر اساس آمارهای رسمی، شهریور، نا ایمن‌ترین ماه برای سفر است؛ بطوریکه بررسی آمار سالهای گذشته، حکایت از آن دارد که بیش از 30 درصد فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در طول سال مربوط به سه ماه فصل تابستان بوده که از این بین بیشترین قربانیان سوانح رانندگی را شهریورماه، با سهم 12.8 درصد به خود اختصاص داده است.

    وی افزود: اگر بخواهیم به چند علت اصلی وقوع سوانح رانندگی در شهریور ماه سال گذشته اشاره کنیم می توان گفت که قریب به 70 درصد علت وقوع حوادث رانندگی در این ماه را سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو شامل می شود، همچنین بیش از 30 درصد تصادفات رانندگی در این مدت از نوع واژگونی و خروج از مسیر و به موجب خستگی و خواب آلودگی بوده است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران ادامه داد: توصیه ما به رانندگان این است که همواره رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را سرلوحه رانندگی خود قرار بدهند، زمان سفر را جزو مدت مسافرت خود محسوب کنند و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند، زیرا هرچه سرعت بالا می رود میزان توانایی کنترل خودرو توسط راننده کاهش می یابد.

    مرادی با بیان اینکه رانندگان قبل از حرکت باید نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند، ادامه داد: رانندگان باید از سلامت کامل خودروی خود اطمینان حاصل کنند و همیشه خود را برای روبرو شدن با شرایط بحرانی آماده نگهدارند، همچنبن لازم است بعد از هر دو ساعت رانندگی، حداقل 10 دقیقه استراحت کنند،‌ فاصله طولی را با خودروهای جلویی حفظ کرده و هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند،‌ زیرا استفاده از تلفن همراه به میزان 30 درصد، میزان سوانح رانندگی را افزایش می دهد.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، مرادی از رانندگان خواست از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین در حین مسافرت خودداری کنند، به هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی،‌ در یک مکانی مناسب بایستند و پس از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند. در نهایت اینکه در طول سفر در جاهای امن و سالم توقف کنند تا ضمن برخورداری از مواهب طبیعی از استراحت لازم برای رانندگی مطمئن بی بهره نمانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو