فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها خبر داد:

پیش‌آهنگ ایمنی در کشور تشکیل می شود

عصر خودرو : رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: پیش‌آهنگ ایمنی در کشور تشکیل می شود.

پیش‌آهنگ ایمنی در کشور تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ، محمد بخارایی ظهر سه شنبه در گردهمایی هم‌پیمانان و طرفداران راه ها که در همدان برگزار شد با بیان اینکه نهضت ایمنی راه ها را در همدان تشکیل می دهیم، اظهار داشت: این جمعیت یک نهاد مردمی بوده که همراه کردن مردم با قابلیت ها و ظرفیت های اجرایی دستگاه های دولتی اجرا می شود.

    وی با اشاره به آمار تصادفات و اینکه در سال گذشته 17 هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست دادند، افزود: کشور ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان بیش از یک درصد کشته های تصادفات را به خود اختصاص داده است و پنجمین کشور شبکه ناامن حمل و نقل محسوب می شود.

    رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با تاکید بر اینکه باید در راستای کاهش تصادفات قدم برداشت، بیان داشت: داشتن روزهای بدون حادثه در جاده ها از اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راه ها بوده است که باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

    بخارایی با بیان اینکه 23 درصد کشته های تصادفات موتورسوران هستند، اظهار داشت: موتورسوران به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچار حوادث می شوند.

    وی با بیان اینکه عامل انسانی مهمترین عامل در ایجاد حوادث رانندگی است، بیان کرد: بیش از 97 درصد سوانح رانندگی عامل انسانی دارد.

    رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از تشکیل پیش‌آهنگ ایمنی در کشور خبر داد و افزود: این پیشآهنگ از بین دانش آموزان و جوانان عضو می گیرد و با هدف مراقبت از دانش اموزان و جوانان راه اندازی شده است.

    بخارایی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در عزم ملی شرکت جدی داشته باشند، بیان داشت: هیئت اجرایی انجمن های طرفداران ایمنی راه ها دارای هفت تا 15 نفر عضو است که معاون عمرانی استاندار همدان می خواهیم که مسئولیت آن را بپذیرد.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان همدان کریدور شرق به غرب بوده است، اظهار داشت: 2.3 از راه های کشور در همدان قرار دارد که 3.9 درصد در بزرگراه و 3.8 درصد هم آزاد راه در همدان است.

    محمد رودباری با بیان اینکه سالیانه 100 میلیارد تومان برای ارتقای راه های استان همدان هزینه می شود، بیان کرد: اما با این وجود بازهم آمار تصادفات در همدان بالا است.

    وی افزود: عوامل انسانی و محیطی و شرایط خودرو بر تصادفات تاثیر می گذارد و تنها جاده ها نیستند که در کاهش تصادف تاثیر گذارند بلکه عامل انسانی مهمترین گزینه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو