فونیکسریمکسبهتام

آینده حمل و نقل تغییر می‌کند؟

عصر خودرو : رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارفرمایان شرکت‌ های حمل و نقل کالای کشور با بیان اینکه بخش خصوصی حمل و نقل جرات رقابت با شبه دولتی‌ها را ندارد، گفت: حمل و نقل باید به بخش خصوصی واقعی سپرده شود.

آینده حمل و نقل تغییر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین احمدی زاده، در خصوص آینده صنعت حمل و نقل اظهارداشت: آینده حمل و نقل درصورتی تغییر می‌کند که بخش خصوصی واقعی عنان اختیار این بخش را در دست بگیرد و واگذاری ها به درستی به بخش خصوصی واقعی انجام شود.

    وی با بیان اینکه اگر اینطور باشد در بخش خصوصی انگیزه ایجاد می شود که با رغبت بیشتری در حمل و نقل سرمایه گذاری کند، گفت: با این سیستم حمل و نقلی که در کشور وجود دارد با وجود اتفاقات بین المللی، تغییری نمی‌بینیم چرا که دولت باید نظاره گر باشد و تمام مجموعه کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.

    رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور افزود: در حال حاضر تعداد زیادی بخش شبه دولتی در کشور فعال است که بخش خصوصی جرات رقابت با این شرکت ها را ندارد.

    احمدی زاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی همیشه به جیب وصل است و احتیاط می‌کند تا ورشکست نشود، بیان کرد: بخش خصوصی برای حفظ سرمایه خود سعی دارد که استانداردها را رعایت کند اما بخش های شبه دولتی که از پول دولت استفاده می‌کنند به حفظ سرمایه توجه نمی‌کنند برای همین می‌بینیم که یک شرکت شبه دولتی کامیون‌های بی کیفیت را وارد می‌کند و پس از مدتی این کامیون‌ها یا از رده خارج می‌شوند و یا اینکه از سوی پلیس شماره گذاری نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه بدون تحمیل هزینه به دولت، می توان بخش خصوصی را حمایت کرد، گفت: الان با این شرایطی که وجود دارد، بخش خصوصی واقعی وارد نشده و سرمایه گذاری هم انجام نمی‌شود چرا که ما توان رقابت با شرکت های شبه دولتی را نداریم.

    رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای کشور افزود: حتی لیزینگ هایی که به شرکت ها وام برای خرید کامیون می‌دهند هم با شرکت‌های شبه دولتی همکاری می‌کنند و به بخش خصوصی تسهیلات نمی‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو