فونیکسریمکسبهتام

اوج گیری سفرها در روزهای پایانی تابستان

کرج- چالوس و رشت-قزوین، شاهد افزایش ترافیک ۳۰ و ۲۰ درصدی

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در جاده کرج- چالوس خبرداد .

کرج- چالوس و رشت-قزوین، شاهد افزایش ترافیک ۳۰ و ۲۰ درصدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ همایون شریفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به روزهای پایانی فصل تابستان و اوج سفرهای برون شهری، تردد در جاده کرج - چالوس نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته است .

    وی اضافه کرد: در دیگر راههای استان البرز مانند آزاد راه تهران - قزوین با افزایش 20 درصدی تردد ها مواجه هستیم.
    شریفی خاطرنشان کرد: برای روان سازی ترافیک و کنترل جاده های پرتردد، تیم های پلیس در مبادی ورودی استان البرز مستقر شده اند.
    وی همچنین از تمهیدات ویژه ترافیکی در آستانه سال جدید تحصیلی در این استان خبرداد و افزود: خرید نوشت افزار و اقلام مورد نیاز دانش آموزان ، بار ترافیک را در شهرهای استان به ویژه کلانشهر کرج را بیشتر کرده است.
    شریفی اضافه کرد: برای کاهش گره های ترافیکی تیم های پلیس اعم از خودرویی ، موتوری ، پاس پیاده و همچنین گشت های نامحسوس در معابر مستقر شده اند.
    وی گفت: با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج سرعت گیر و تابلوهای هشدارینصب شده است.
    وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ایمنی بیشتر دانش آموزان برای استفاده از سرویس مدارس آموزشهای لازم برای ایمنی دانش آموزان در نظرگرفته شده است.
    شریفی افزود: امسال تمام مسوولیت سرویس های مدارس به سازمان همیاری های شهرداری واگذارشده تا بتوان برنامه ها را به خوبی پیش برد.
    وی گفت: داشتن بیمه نامه و معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس یکی از مقوله هایی که پلیس نسبت به آن حساسیت ویژه دارد و در صورت نداشتن بدون اغماض برخورد می کند.
    شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح زوج و فرد در کرج اشاره کرد و افزود: اجرای طرح زوج و فرد در کرج نیاز جدی این شهر است نه تنها برای ماه اسفند بلکه برای تمام ماه های سال یک ضرورت است اما زیرساخت لازم برای اجرای این طرح در حال حاضر در کرج وجود ندارد.
    وی گفت: این طرح به مدت سه سال متوالی در کرج اجرا شده و رضایت مندی زیادی را به دنبال داشته اما نیروهای پلیس در این برهه سختی زیادی داشتند درحالی که در اجرای طرح زوج وفرد وجود نیروهای پلیس منسوخ شده است .
    وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در شهر کرج بیش از 200 دوربین الکترونیکی برای کنترل ترافیکی نیاز است که با کمک استانداری البرز مقرر شده تا نیمه دوم سال جاری تعدادی دوربین در معابر پرتردد شهر نصب شود.
    شریفی افزود: با تجهیز و توسعه زیرساخت ها در شهر کرج می توان کنترل ترافیکی را با تجهیزات الکترونیکی انجام داد.

    البرز رتبه سوم کشوری در کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی
    رییس پلیس راهنمایی ورانندگی البرز در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه سوم کشوری در خصوص کاهش متوفیان ناشی از حوادث رانندگی درون شهری خبرداد .
    شریفی افزود: در پنج ماه سال جاری 40 نفر از شهروندان براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است .
    وی گفت: در بخش تصادفات جرحی نیز در این مدت یکهزار و 121 نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش نشان می دهد.
    وی اظهار داشت: در این مدت 17 هزار و 64 وسیله نقلیه متخلف توقیف شد که از مجموع آن 10 هزارو 198 فقره آن مربوط به موتورسیکلت و شش هزارو 866 فقره مربوط به خودرو بوده است .
    وی خاطرنشان کرد: همچنین دراین مدت 586 هزار و 955 راننده متخلف در این مدت اعمال قانون شدند که از مجموع آن 14 هزار و 125 فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو