فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجاخبر داد

افزایش ۴.۵ برابری شمار دوربین‌های جاده‌ای

عصر خودرو : رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تعداد دوربین‌های کنترل و نظارت جاده‌ای در کشور افزایش می یابد.

افزایش ۴.۵ برابری شمار دوربین‌های جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در جمع خبرنگاران، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین های جاده ها افزایش می یابد و همچنین ماموران کنترل نامحسوس نیز در خودروهای عمومی حضور پیدا می کنند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 400 دوربین نظارتی در کشور وجود دارد که به 1800 دوربین افزایش پیدا می کند.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اجرای طرح ویژه پایان تابستان در جاده های کشور نیز تاکید کرد: طرحی از تاریخ بیستم شهریور تا چهارم اسفند ماه در جاده های کشور اجرایی می شود که از تمامی امکانات برای حفظ نظم و امنیت مسافرین استفاده شده است.

    مهری تصریح کرد: متاسفانه طی 23 روز گذشته شاهد 13 هزار و 700 مورد کشته و زخمی شدن در جاده های کشور بودیم که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل در میزان کشته ها 9 درصد و در میزان مصدومین دو درصد کاهش داشته است.

    وی تصریح کرد: طی پنج ماه گذشته در استان فارس نیز 581 نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست دادند که رقم بالایی است اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دلایل تصادفات، نیز گفت: خواب آلودگی، سرعت زیاد، خستگی و... مهمترین دلیل تصادفات است بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که زمان تردد در جاده ها به عنوان طول مسافرت است و چنانچه احساس خستگی کردند باید خودرو را متوقف و استراحت کنند.

    مهری ادامه داد: مسافرین باید توجه داشته باشند که طی روزهای پایانی تعطیلات تابستان تردد در جاده های کشور بیشتر می شود بنابراین باید رعایت بیشتر قوانین را مد نظر قرار دهند به خصوص حاضران در خودرو باید محیط را برای راننده آرام کنند.

    وی یادآور شد: در طول اجرای این طرح علاوه بر استفاده از تمامی امکانات، تعدادی از ماموران به طور نامحسوس در خودروهای عمومی حضور می یابند تا چنانچه تخلفی از جانب راننده انجام شد نسبت به توقف خودرو اقدام کنند.

    رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: شماره پیامک هایی در ایستگاه های پلیس راه موجود است که مسافران می توانند با اعلام پلاک خودروهای متخلف پلیس را در تامین امنیت جاده ها یاری کنند.

    سردار مهری در خصوص وضعیت استاندارد خودروهای تولید داخل نیز، گفت: سه موضوع ترمز، کیسه هوا و استحکام از جانب پلیس مورد تاکید است که هرسه این موارد در خودروهایی که امروز پلاک می شود رعایت شده است، از طرفی دیگر حتی استاندارد آلایندگی خودرو نیز از نگاه پلیس بسیار مهم است که در حال حاضر خودروهای تولید داخل این استاندارد را دارند.

    براساس گزارش سایت پلیس، وی با اشاره به موفقیت استان فارس در طرح "مکنا" نیز گفت: اجرای این طرح به منظور ارائه خدمات مناسب به مردم، تکریم ارباب رجوع، اصلاح فرآیندهای پلیس است که در چند پاسگاه پلیس راه فارس به خوبی اجرایی شده است که جای تقدیر از فرمانده انتظامی فارس دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو