فونیکسریمکسبهتام

برخورد با رانندگان متخلف

ساماندهی سرویس‌های مدارس ورامین

عصر خودرو: بر اساس آمارها در سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۵۰ خودرو کار جابجایی دانش آموزان ورامینی را بر عهده داشتند که در این میان حدود ۷۰ درصد رانندگان را بانوان ورامینی تشکیل می‌دادند.

ساماندهی سرویس‌های مدارس ورامین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، تا چند روز دیگر سال تحصیلی جدید مدارس در سراسر کشور آغاز می‌شود و حدود 13 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی خود را آماده فراگیری علم و دانش می‌کنند.

    یکی از موضوعاتی که قبل از شروع سال تحصیلی جدید ذهن والدین را به خود درگیر می‌کند، تعیین سرویس مدرسه برای فرزندانشان است به همین خاطر مسئولان و نهادهای مربوطه نیز در این راستا اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

    در شهرستان ورامین نیز حدود 50 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی اول مهرماه سال جاری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و در این راستا ساماندهی سرویس‌های مدارس از مدت‌ها قبل در این شهرستان آغازشده است.

    هزاران دانش‌آموز ورامینی آماده شروع سال تحصیلی جدید

    والدین دانش آموزان ورامینی از مسئولان انتظار دارند تا مجوز سرویس مدارس را به رانندگانی بدهند که دارای صلاحیت لازم در این زمینه باشند.

    مهدی امینی یکی از والدین ورامینی اظهار داشت: همه والدین نسبت به استفاده از رانندگان متعهد و دارای صلاحیت برای سرویس ایاب و ذهاب در طول سال تحصیلی حساس هستند.

    وی افزود: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که برخی از رانندگان که شاید دارای مجوزهای لازم نیز نیستند از آهنگ‌های ناهنجار در هنگام ایاب و ذهاب دانش آموزان استفاده می کنند.

    امینی ادامه داد: طی سال‌های اخیر وضعیت مطلوب‌تری در سرویس مدارس شهرستان ورامین مشاهده‌شده اما نباید هیچ راننده بدون مجوزی اجازه جابجایی دانش آموزان را داشته باشد.

    مدیران مدارس نباید از رانندگان بدون مجوز استفاده کنند

    محمد محمدی یکی دیگر از شهروندان ورامینی اظهار داشت: در موضوع استفاده از سرویس مدارس باید به این نکته توجه داشت که هم باید نهادهای مربوطه نظیر تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی نظارت کافی داشته باشند و هم مدیران مدارس به‌هیچ‌عنوان اجازه حضور رانندگان بی مجوز را برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان ندهند.

    وی افزود: خوشبختانه مدیران مدارس طی سال‌های اخیر به این موضوع توجه داشته‌اند و در سال تحصیلی جدید نیز نباید این قانون حتی در یک مورد زیر پا گذاشته شود.

    تلاش برای ساماندهی سرویس مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید

    مجید تاجیک رییس آموزش‌وپرورش ورامین نیز در این زمینه اظهار داشت: پیش از سال تحصیلی جدید اقدامات لازم برای ساماندهی سرویس مدارس در ورامین انجام شد.

    وی افزود: جلساتی در این زمینه با مسئولان دستگاه‌های مسئول برگزار و در این راستا باید رانندگانی که به‌عنوان سرویس مدارس مشغول می‌شوند، مجوز داشته باشند.

    همچنین بر اساس آمارها در سال تحصیلی گذشته بیش از 350 خودرو کار جابجایی دانش آموزان ورامینی را بر عهده داشتند که در این میان حدود 70 درصد رانندگان را بانوان ورامینی تشکیل می‌دادند.

    علی حیدریان شهردار ورامین که سازمان تاکسیرانی زیرمجموعه آن محسوب می‌شود نیز اظهار داشت: طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس با جدیت آغازشده است.

    با رانندگان غیرمجاز سرویس مدارس برخورد می‌شود

    وی افزود: رانندگانی که تمایل دارند در سال تحصیلی جدید به‌عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند، باید صلاحیت لازم را از سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور کسب کنند.

    حیدریان ادامه داد: تمامی سرویس‌های مدارس باید دارای بیمه شخص ثالث معتبر و کارت معاینه فنی باشند و با رانندگان غیر مجاز  سرویس مدارس نیز طبق قانون برخورد خواهد شد.

    وی اضافه کرد: فقط رانندگانی حق حضور در سرویس مدارس رادارند که دارای مجوز سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور باشند و تلاش می شود تا با همکاری دستگاه های مسئول، تمامی مدارس شهرستان ورامین از سرویس های مدارس مجاز استفاده کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو