فونیکسریمکسبهتام

ترکیب سرمایه‌های داخلی و خارجی، راهبرد اصلی عرصه حمل‌ونقل

عصر خودرو- در آستانه آغاز به کار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن ایران وزیر راه و شهرسازی از اصلی‌ترین اولویت این وزارتخانه در جذب سرمایه‌های آتی رونمایی کرد.

ترکیب سرمایه‌های داخلی و خارجی، راهبرد اصلی عرصه حمل‌ونقل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی که اعلام کرده در طول ماه‌های گذشته امکان‌سنجی اقتصادی پروژه‌های مختلف را به مرکز مطالعات اقتصادی سپرده و میزان تامین مالی هر یک از آنها را مشخص کرده است، حالا از اولویت‌هایی می‌گوید که در صورت اجرایی شدن بتواند هدف اصلی ایران را در این عرصه بسازد.

    پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش داده که براساس اولویت‌های مطرح شده از سوی ایران استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان اصلی‌ترین مبنای کار در تکمیل و نهایی‌سازی پروژه‌های بزرگ به حساب می‌آید.

    براساس این صحبت‌ها در طول 10 سال آینده باید بخش قابل توجهی از نیاز کشور به منابع اعتباری در حوزه‌های زیرساختی حمل‌ونقل و مسکن از طریق جذب سرمایه‌هایی صورت گیرد که می‌تواند از طریق بخش خصوصی داخلی و یا سرمایه‌گذاران خارجی تامین شود.

    براساس صحبت‌های آخوندی آنچه که در این بین برای ایران اهمیت بسیار بالایی برخوردار است دو هدف اصلی خواهد بود. از یکسو تمام پروژه‌ها در زمینه‌ی حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی از طریق مناقصه بین‌المللی اجرا می‌شود و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران خارجی روش‌های تامین مالی خود را به ایران خواهند آورد.

    در راستای اجرای این اهداف آنچه بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد، نحوه‌ی همکاری و راهبردهای اصلی سرمایه‌گذاران دو طرف برای همکاری با یکدیگر است. در طول هفته‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین مواردی که برای سرمایه‌گذاران داخلی تردید ایجاد کرده بود نحوه ورود خارجی‌ها به ایران و میزان استفاده از توانایی و فناوری‌های آنها در پروژه‌های بعدی از سوی متخصصان ایرانی بود.

    وزیر راه و شهرسازی پیش از این رسما اعلام کرد که هر یک از روش‌های مالی که در پروژه‌های مشترک ایران با کشورهای خارجی اجرایی شود، باید برای آینده و تامین تخصص پیمانکاران‌ ایرانی نیز برنامه داشته باشد.

    حالا نیز آخوندی تصریح کرده در سرمایه‌گذاری‌های آینده امکان ترکیب سرمایه‌ها بین بخش داخلی و خارجی وجود خواهد داشت و این مساله می‌تواند به عنوان یک هدف استراتژیک آینده کشور را نیز تضمین کند.

    با توجه به این‌که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در همایش هفته آینده بیش از 100 شرکت خارجی حضور خواهند داشت باید دید چه میزان از 25 میلیارد یورو اعتباری که وزارت راه و شهرسازی نیاز به آن را اعلام کرده، نهایی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو