فونیکسریمکسبهتام

سرمایه ای که خاک می خورد

چشم به‌راهی رانندگان ورامینی ادامه دارد

عصر خودرو: علیرغم توافق شهرداری ورامین و شرکت گاز، خبری از راه‌اندازی جایگاه CNG میدان بسیج ورامین نیست و همین موضوع نگرانی و ناراحتی رانندگان به‌ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی را به همراه داشته است.

چشم به‌راهی رانندگان ورامینی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، استفاده از سوخت CNG برای وسایل نقلیه شخصی و عمومی طی سال‌های اخیر موردتوجه برنامه ریزان و مدیران حمل‌ونقل و سوخت کشور قرارگرفته است.

    طی سال‌های گذشته شاهد افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت CNG در نقاط مختلف کشور بودیم که این موضوع نیز در شهرستان ورامین موردتوجه قرار گرفت.

    با گذشت مدتی از راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت CNG در ورامین، پیمانکاران برخی جایگاه‌ها به تعهدات خود عمل نکردند و همین امر سبب شد تا جایگاه‌های سوخت حصارک و بسیج تعطیل شود.

    در بهمن ماه سال 92 بود که خبرگزاری مهر در گزارشی تحت عنوان  بدهی میلیاردی شهرداری ورامین به شرکت گاز/ تعطیلی چند ساله دو جایگاه سوخت، نوشت: سالیان گذشته دو جایگاه سوخت با تهیه زمین و تجهیز امکانات لازم توسط شهرداری ورامین در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت اما این پیمانکاران به دلیل عدم اخذ تعهدات مستحکم، بدهی های خود را به شرکت گاز پرداخت نکردند و شرکت گاز به عنوان متولی تأمین گاز جایگاه های CNG به دلیل عدم پرداخت بدهی توسط جایگاه داران CNG از تحویل گاز به آنها جلوگیری کرد و اکنون بدهی یک میلیارد و 700 میلیون تومانی این دو جایگاه باعث محروم شدن مردم ورامین از گاز این جایگاه ها شده است.

    کش‌وقوس‌های فراوان برای پرداخت بدهی‌های جایگاه CNG میدان بسیج

    این موضوع، مشکلات متعددی را برای رانندگان و شهروندانی که از سوخت CNG استفاده می‌کردند، به وجود آورد اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان و با موافقت شرکت گاز، بدهی میلیاردی که بر دوش شهرداری ورامین قرار گرفته بود، تقسیط شد.

    با گذشت چندین ماه از این موضوع اما همچنان خبری از راه‌اندازی جایگاه CNG میدان بسیج ورامین نیست و همین موضوع نگرانی و ناراحتی رانندگان به‌ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی را به همراه داشته است.

    اصغر کاشفی یکی از رانندگان ورامینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با افزایش هزینه هر لیتر بنزین، بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند از سوخت CNG استفاده کنند اما امکانات موجود جوابگوی حجم وسایل نقلیه نیست.

    راه‌اندازی جایگاه CNG بسیج خواسته مردم ورامین

    وی افزود: امروز رانندگان و بسیاری از شهروندان ورامینی از مدیریت شهری شهرستان می‌خواهند که هرچه زودتر موانع موجود بر سر راه‌اندازی مجدد جایگاه سوخت CNG در این منطقه را برطرف کنند و قدم مؤثری را برای خدمت‌رسانی به مردم بردارند.

    محمد شیرکوند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر می‌خواهیم رانندگان را به استفاده از سوخت پاک نظیر CNG ترغیب کنیم، باید امکانات لازم را برای شهروندان فراهم کنیم.

    این راننده ورامینی افزود: امروز جایگاه سوخت CNG بسیج می‌تواند نیاز بسیاری از رانندگان را در طول روز پاسخ دهد اما همچنان به دلایلی که ما نمی‌دانیم، تعطیل مانده است.

    تعمیر و راه‌اندازی جایگاه CNGبسیج یک میلیارد تومان هزینه دارد

    علی حیدریان شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه CNG میدان بسیج ورامین اظهار داشت: شهرداری ورامین بدهی پیمانکار را به‌صورت اقساط به شرکت گاز پرداخت کرده است.

    وی افزود: در زمینهٔ پرداخت بدهی‌های جایگاه میدان بسیج ورامین مشکلی وجود ندارد اما هزینه بالای تعمیر و  راه‌اندازی مجدد آن به‌عنوان مشکل جدی مطرح است.

    حیدریان اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده برای تعمیر دستگاه‌ها و راه‌اندازی مجدد جایگاه CNG بسیج ورامین بیش از یک میلیارد تومان نیاز است که این رقم هزینه بسیار بالایی برای شهرداری محسوب می‌شود.

    وی عنوان کرد: کارشناسان و مسئولان متخصص در این زمینه در حال بررسی موضوع هستند تا بهترین تصمیم برای شهروندان و شهر ورامین گرفته شود.

    حیدریان بیان داشت: تلاش مجموعه مدیریت شهری ورامین به‌ویژه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین، آن است که وضعیت جایگاه میدان بسیج را تا پایان سال مشخص کند.

    سه جایگاه CNG در حصارک، قاسم‌آباد و کمربندی فعال هستند

    حسین دهقان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم‌اکنون سه جایگاه CNG در حصارک، قاسم‌آباد و جاده کمربندی برای سوخت‌گیری وسایل نقلیه شخصی و عمومی فعال است.

    وی افزود: درباره جایگاه CNG میدان بسیج نیز تلاش داریم تا پایان سال جاری نسبت به راه‌اندازی مجدد این جایگاه اقدامات لازم را انجام دهیم.

    دهقان ادامه داد: هم‌اکنون چند گزینه پیش روی شهرداری ورامین وجود دارد که تلاش داریم با استفاده از کارشناسان و شرکت‌های فعال و تخصصی این عرصه، بهترین تصمیم را برای شهروندان ورامینی بگیریم.

    وی اضافه کرد: هم‌اکنون گزینه‌هایی نظیر تعمیر دستگاه‌های موجود در جایگاه و یا تعویض دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به شهروندان موردتوجه و بررسی قرارگرفته و در این زمینه کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

    تا پایان سال 94 تکلیف جایگاه CNG میدان بسیج مشخص می‌شود

    دهقان عنوان کرد: هم‌اکنون مشکلی با شرکت گاز وجود ندارد و اقساط بدهی پیمانکار قبلی این جایگاه پرداخت می‌شود و شرکت گاز نیز آماده همکاری با مجموعه شهرداری است.

    وی بیان داشت: در گذشته تمرکز شهرداری ورامین بر روی راه‌اندازی مجدد جایگاه CNG حصارک بود و اکنون نیز بر روی راه‌اندازی جایگاه میدان بسیج تمرکز داریم و امیدواریم تا پایان سال جاری نسبت به راه‌اندازی مجدد این جایگاه اقدام کنیم.

    دهقان یادآور شد: برای تعویض دستگاه‌های جایگاه CNG در بسیج نیازمند مجوز شرکت گاز استان تهران است، به همین خاطر از مدت‌ها پیش مکاتبات لازم در این زمینه با شرکت گاز آغازشده تا در صورت صلاحدید کارشناسان و موافقت شرکت گاز استان تهران نسبت به تعویض دستگاه‌های این جایگاه اقدام شود.

    بهترین تصمیم برای رفاه حال شهروندان گرفته می‌شود

    فتح‌الله فرجی نائب رییس شورای اسلامی شهر ورامین و نماینده این شورا در شورای عالی ترافیک نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد جایگاه CNG میدان بسیج در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین قرار دارد.

    وی افزود: تخلفات پیمانکار قبلی سبب ایجاد بدهی شد که شهرداری ورامین با تقسیط بدهی‌های گذشته، اقدام به پرداخت آن کرد و اکنون نیز مدیریت شهری ورامین در تلاش است تا این جایگاه راه‌اندازی شود.

    فرجی ادامه داد: تلاش داریم تا بهترین تصمیم برای رفاه حال شهروندان گرفته شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو