فونیکسریمکسبهتام

۹۰ درصد عملیات نصب علائم و تجهیزات ایمنی محور نوجان انجام شد

عصر خودرو: مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت: ۹۰ درصد عملیات نصب علائم و تجهیزات ایمنی محور نوجان انجام شده است و به زودی شاهد افتتاح این محور مهم خواهیم بود.

۹۰ درصد عملیات نصب علائم و تجهیزات ایمنی محور نوجان انجام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، طول محور آتشگاه - نوجان – جاده چالوس 11 کیلومتر است و قرار است به عنوان محوری کمکی برای هدایت ترافیک عبوری در زمان یکطرفه شدن محور کرج – چالوس در نظر گرفته شود و به کیلومتر 17 در محور چالوس متصل می‌شود.

    افشین پیرنون مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز، چهارم شهریور ماه جاری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود یا خیر، گفته بود: عملیات احداث این پروژه به پایان رسیده است ولی به دلیل تکمیل علائم و تجهیزات ایمنی و همچنین اصول مقاومت نهایی بتن ریزی های انجام شده در محل پل ها، زمان بهره برداری به پایان شهریور ماه موکول شده است.

    با گذشت 9 روز از مهرماه هنوز این محور به بهره برداری نرسیده است، به همین منظور در گفتگویی با پیرنون پیگیر ماجرا شدیم، وی اظهار کرد: همانطور که پیشتر اعلام شد عملیات احداث محور نوجان - آتشگاه - چالوس به پایان رسیده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد عملیات نصب علائم و تجهیزات ایمنی محور نوجان انجام شده است، گفت: محور آماده افتتاح است و در حال حاضر هماهنگی های لازم برای برگزاری مراسم بهره برداری در حال انجام است.

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی البرز ادامه داد: به علت اینکه محور نوجان به چالوس محور مواصلاتی مهمی است درصدد هستیم عالی ترین مقام وزارتخانه در مراسم افتتاح این پروژه حضور داشته باشند.

    پیرنون خاطرنشان کرد: 100 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راه های اصلی استان و همچنین 40 کیلومتر احداث، بهسازی و روکش راه های روستایی استان نیز آماده افتتاح است به همین منظور درصدد هستیم 140 کیلومتر افتتاح راه‌های استان به همراه افتتاح محور نوجان به چالوس در یک روز و با حضور وزیر و استاندار و دیگر مسئولان انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه محور نوجان به چالوس محور پر ترافیکی خواهد بود، گفت: باید مراحل ایمنی سازی محور به طور 100 درصد انجام شود چرا که پس از افتتاح امکان ایمن سازی کمتر از زمان قبل از بهره برداری محور است.

    پیرنون در پایان یادآور شد: برخی از محورهای فرعی را می توان پس از بهره برداری ایمن سازی کرد ولی محور نوجان به آتشگاه محور مهمی است و به علت بار ترافیکی بالا امکان ایمن سازی پس از افتتاح وجود ندارد.

    به گزارش خبرنگار مهر، محور نوجان - آتشگاه در شمال و شمال غرب شهرستان کرج واقع شده و هدف از راه اندازی این محور کاهش بار ترافیکی در شمال کرج به ویژه منطقه باغستان است تا شهروندان برای دسترسی به محور چالوس متحمل ساعت‌ها ترافیک نباشند.

    مسیر در محور نوجان - آتشگاه - چالوس صعب العبور بود به همین علت 5 ماه پس از کُلنگ زنی این پروژه یعنی اردیبهشت ماه جاری عملیات خاکبرداری این پروژه به پایان رسید و با اتمام این مرحله 50 درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشت.

    مردادماه سال جاری عملیات آسفالت این محور آغاز و پل ها و دیوارهای ضامن و حایل احداث شد و قطعات فلزی پل بزرگ ورودی رودخانه کرج شامل تیرهای اصلی، مهاربندها و نئوپرنهای پل نیز به صورت مونتاژ در کارخانه ساخته شده و عملیات نصب انجام شد. به گفته مسئولان مربوطه با طی این مراحل، پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سر گذاشت.

    در این محور 6 دستگاه پل تعبیه شده است یک دستگاه پل با سازه فلزی بر روی رودخانه کرج و 3 دستگاه آبروی «دالی» با دهانه های متفاوت و 2 دستگاه آبروی لوله ای شش دستگاه پل این محور را تشکیل می‌دهند. در این پروژه از دیوارهای ضامن و حائل به طول 300 متر استفاده شده است.

    بودجه راه اندازی این پروژه معادل 7 میلیارد تومان اعلام شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو