فونیکسریمکسبهتام

رسوایی کیفیت پیشرفته‌ترین خودروهای جهان

عصر خودرو: سازمان غیردولتی حمل و نقل و محیط زیست هشدار داده که میزان مصرف واقعی سوخت و انتشار گاز دی اکسید کربن در خودروهایی با پلاک اروپایی بسیار بیشتر از آن چیزی است که سازندگان این خودروها اعلام می‌کنند.

رسوایی کیفیت پیشرفته‌ترین خودروهای جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با این که این روزها خودروهای شرکت‌های اروپایی به مصرف کم سوخت، انتشار بسیار کم گاز دی اکسید کربن و دوستدار محیط زیست و هوا مشهورند ولی گویی سازمان غیردولتی "حمل و نقل و محیط زیست" با اظهارنظرها، آمار و ارقام مکتوب و منطقی دست این خودروسازان اروپایی را رو کرده است.

    *** شکاف آمار و ارقام سازندگان از زمین تا آسمان

    گزارش سالانه سازمان غیردولتی "حمل و نقل و محیط زیست"، مصرف واقعی سوخت گازوئیل و بنزین و در نتیجه میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در سال 2012 در خودروهای واجد پلاک اروپایی را بیشتر از 32 درصد، در سال 2014 بیشتر از 40 درصد، در خودروهای کلاس C مرسدس بنز بیش از 53 درصد، در خودروهای پژو بیش از 48 درصد، در خودروهای تویوتا اوریس بیش از 18 درصد و خودروهای رنو تویووینگو بیش از 10 درصد اعلام کرد و این در حالی است که شکاف آمار واقعی از آن چه اعلام می‌شود، روز به روز در حال افزایش است.

    *** سیستم آزمایش خودروها فاقد اعتبار است

    در خودروهای دیزلی این شرکت‌های اروپایی نرم‌افزاری تعبیه شده که سطح واقعی انتشار اکسید ازت (NOX) را که برای ارگانیسم‌های زنده، آلاینده خطرناکی محسوب می‌شود، نشان می‌دهد.

    سازمان غیردولتی "حمل و نقل حافظ محیط زیست" در این باره می‌گوید: نرم‌افزار تعبیه شده در خودروها سطح واقعی انتشار اکسید ازت را نشان نمی‌دهد. در واقع سیستم آزمایش خودروها که به منظور ارزیابی صرفه‌جویی بنزین و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن تعبیه شده، فاقد اعتبار لازم است.

    *** پایه اظهارات حمل و نقل و محیط زیست چیست؟

    این سازمان غیردولتی گزارش خود را بر پایه اظهارنظرها، آمار و ارقام به دست آمده از بررسی 12 هزار و 500 مالک و راننده خودرو در پایگاه محاسبه و پیگیری مصرف سوخت تهیه کرده است.

    *** رسوایی خودروسازان اروپایی

    مسئولان شرکت پژوه سیتروئن از پاسخ دادن به سوالاتی در خصوص وضعیت مصرف سوخت و انتشار گاز دی اکسید کربن بازمانده و خودداری کرده و در عین حال تأکید بر پایبندی خود و سازگاری محصولاتش بر کاهش مصرف سوخت و انتشار کم دی اکسید کربن دارد، این در حالی است که شرکت خودروساز آلمانی فولکس واگن هیاهوی رسانه‌ای زیادی به راه انداخته بود و متهم به نداشتن سیستم معتبر آزمایش خودروها شده است.

    *** علت واقعی اختلاف آمار باید روشن شود

    دولت‌های اروپایی باید تحقیقات خود را درباره آزمایشاتی که در خصوص انتشار گاز دی اکسید کربن و خودروهای بنزینی انجام می‌دهند، افزایش دهند و علت واقعی این اختلاف را روشن کنند چرا که میزان تولید گاز دی اکسید کربن در آلودگی هوا،‌ گرم شدن محیط و نابودی گونه‌های گیاهی و در نهایت محیط زیست بسیار مؤثر است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط