فونیکسریمکسبهتام

۲۵۰ هزار همیار پلیس در خراسان رضوی فعالیت می کنند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تعداد۲۵۰هزار همیار پلیس در خراسان رضوی با مأموران نیروی انتظامی در راستای نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ ترافیک همکاری می کنند.

۲۵۰ هزار همیار پلیس در خراسان رضوی فعالیت می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید رضا گرایلی روز یکشنبه در همایش تقدیر از همیاران پلیس که در تالار اجتماعات فرهنگ سرای ترافیک برگزار شد با بیان اینکه فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش استان در کنار دانش آموزان به یاری پلیس آمده اندابراز داشت: در حال حاضر بیش از 35هزار فرهنگیار در مدارس استان و در این زمنیه فعالیت و با پلیس همکاری دارند.

    گرایلی به تعامل مثبت و سازنده میان راهنمایی و رانندگی استان و اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این تعامل موجب شده است که راهنمایی و رانندگی با اعزام افسران مجرب در مورد آموزش دانش آموزان قدمی سازنده بردارد.

    وی به نقش شهرداری در فرهنگ سازی و اصلاح موانع ترافیکی سطح شهر اشاره کرد و گفت: در کنار آموزش و پرورش، نهادها و سازمان هایی مانند شهرداری در اصلاح فرهنگ شهروندی نقش مؤثری داشته اند.

    رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از 6 سال گذشته در مدارس آغاز شده تا در آینده شاهد بی نظمی و کج سلیقه گی در تردد خودروها و مردم نباشیم.

    وی همیاران را نماینده پلیس در خانواده ها معرفی کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از طریق مدرسه و دانش آموزان عامل بازدارنده ای برای تخلفات است.

    شهر منظم نیازمند افرادی نظم پذیر است

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه آموزش ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی را از دوران کودکی و نوجوانی بسیار مؤثرتر از آموزش در بزرگسالی است اظهار کرد: امروز برای داشتن شهری منظم نیازمند جامعه ای منظم و نظم پذیر هستیم و آموزش قوانین شهروندی به دانش آموزان نتیجه خوبی داشته است.

    هوشنگ غلام زاده با بیان اینکه دانش آموزان می توانند نماینده پلیس و شهرداری در خانواده ها باشند افزود: خانواده های ما باید درک کنند که برای داشتن زندگی آرام و بدون تلفات همه ملزم به رعایت مقررات هستیم.

    افزایش مسئولیت پذیری دانش آموزان

    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز هدف از اجرای طرح همیاران پلیس را ارتقای سطح مسئولیت پذیری دانش آموزان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سایه تلاش های نیروی انتظامی و دیگر نهادها و سازمان های مرتبط، امنیت و توسعه پایدار در سال جاری تجلی بیشتری پیدا کند.

    پورجاهد با بیان اینکه همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی منجر به تربیت همیاران پلیس شده است ادامه داد: این همکاری سطح امنیت و رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در استان را ارتقاء داده است.

    وی به الگوگیری از نظام همیار پلیس در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی در دیگر بخش ها اشاره کرد و گفت: سلامت یار، همیاران سبز و ورزش یار از الگوی همیار پلیس تبعیت می کند که به توسعه فرهنگی جامعه کمک می کند.

    وی ادامه داد: آموزش فرهنگ شهروندی به دانش آموزان به ایجاد شهری توسعه یافته و منظم در آینده بسیار مؤثر است.

    به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش همچنین از تعدادی همیاران پلیس و رانندگان نمونه استان با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو