فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خبر داد:

شناسایی ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر کشور

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از شناسایی بیش از ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر درون‌شهری کشور خبر داد.

شناسایی ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار تقی مهری با تسلیت در پی بروز فاجعه منا اظهار کرد: در این خصوص تیمی در پلیس شکل گرفته و پلیس راهور نیز تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت حجاج و همچنین پیکرهای جان باختگان را انجام داد. همچنین برای برگزاری مراسم تشییع جان باختگان در تهران و دیگر شهرها نیز اقداماتی از سوی پلیس انجام شد و همکاران من برای روان‌سازی ترافیک و خدمت به شهروندان در آماده‌باش بودند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به روند رو به کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند رو به کاهش همچنان ادامه داشته باشد تا ما شاهد کمترین تصادفات با خسارت مالی و حتی جانی برای شهروندان‌مان باشیم.

    وی با بیان اینکه امسال نیز تصادفات مرگبار کاهش داشته است، گفت: آمارها نشان می‌دهد که شاهد کاهش حدود 10 درصدی جان باختگان سر صحنه تصادفات در شهریور ماه بوده‌ایم و البته باید منتظر اظهارنظر قطعی پزشکی قانونی نیز بمانیم.

    4 دلیل، عامل مرگ 72 درصد جان باختگان حوادث رانندگی

    مهری با اشاره به بروز حوادث رانندگی خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می‌دهد که 36 درصد از تصادفات مرگبار به دلیل بی توجهی به جلو که عمدتا ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است رخ داده، ‌همچنین حدود 36 درصد دیگر از تصادفات نیز به 3 دلیل سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چپ بوده است به طوری که می توان گفت 72 درصد کشته‌های حوادث رانندگی به این 4 دلیل جان خود را از دست داده‌اند.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا پایان سال 93، 16 هزار و 872 تن در حوادث رانندگی این سال جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: این آمار گرچه از نظر ما بالاست و باید کاهش بیابد اما نسبت به 10 سال گذشته کاهشی حدود 30 تا 40 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی با بیان اینکه 24 درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی در نیمه نخست سال جاری موتورسواران بوده‌اند، گفت: 20 درصد دیگر نیز مربوط به عابران پیاده بودند و گرچه در این آمار نیز کاهش داشتیم و از مرگ 5 هزار موتورسوار در سال 89 به مرگ 3 هزار و 700 موتورسوار در سال گذشته رسیده‌ایم اما باز هم باید این روند کاهش بیابد و از نظر پلیس این تعداد نیز غیرقابل قبول است.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت هفته ناجا صحبت می کرد به آمارها و میانگین جهانی پیرامون کشته شدگان حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: شاخصی در جهان وجود دارد که در آن تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی به ازای 10 هزار وسیله نقلیه سنجیده می شود. در ایران این عدد 6.2 نفر به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است. در جهان این عدد 7.2 است اما در اروپا تعداد کشته‌شدگان 2.7 نفر به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است.

    مهری ادامه داد: این نشان می‌دهد که کشورمان نسبت به میانگین جهانی وضعیت بهتری دارد اما نسبت به استاندارد اروپایی فاصله‌ای حدود 4 نفر وجود دارد که باید تلاش شود تا تلفات حوادث رانندگی به حداقل ممکن برسد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال ‌های گذشته عدد فوت شدگان بیش از این بود، اظهار کرد: در سال های اخیر نسبت به توجیه رانندگان اقدام شده همچنین در جلسات با خودرو سازان و همچنین با هماهنگی و پیگیری‌های دولت مسائل ایمنی در خودروها نیز لحاظ شده که این موارد نیز در کاهش جان باختگان حوادث تاثیرگذار بوده است.

    وی با بیان اینکه امروز استانداردهای موردتایید کشور در خودروها رعایت می‌شود ،گفت: با پیگیری‌های انجام شده خودروها مجهز به ترمز ABS ، ایربگ و ... هستند و در مجموع می‌توان گفت که وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است.

    مهری همچنین به همکاری میان پلیس و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و با اشاره به دستوری که وزیر مسکن و شهرسازی به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ کرده است، گفت: با دستور وزیر نسبت به آشکارسازی و رفع مشکلات نقاط پرخطر و حادثه‌خیز در جاده‌ها اقدام شده است.

    وی افزود: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 200 نقطه حادثه خیز در جاده‌های برون شهری و 2 هزار نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری سراسر کشور شناسایی شده است و معیار ما نیز برای شناسایی این نقاط وقوع تصادفات مرگبار با توجه به کروکی‌های پلیس بوده است که البته با هماهنگی سازمان راهداری این نقاط در حال رفع مشکلات در این نقاط هستیم.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: نسبت به آشکارسازی و نصب علائم هشداردهنده در این نقاط اقدام شده و تا زمان اصلاح نقاط حادثه خیز این علائم باقی خواهد ماند.

    مهری با بیان اینکه حضور به موقع، به هنگام و حرفه‌ای پلیس باعث اقتدار است گفت: در پلیس راهور نیز سعی کردیم از همین الگو پیروی کنیم.

    وی با بیان اینکه تمام دانش آموزان ما در سطح کشور به عنوان همیار پلیس،‌ پلیس یار نوجوان و جوان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: معلمان و فرهنگیان عزیز نیز فرهنگ‌یاران ترافیک هستند. این افراد نقش زیادی در همراهی و همکاری با پلیس دارند و آثار اقدامات آنان در کاهش حوادث و تلفات رانندگی نیز محسوس بوده است.

    نمره منفی برای سرپیچی از دستور پلیس مدرسه

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به آموزش برخی از دانش آموزان به عنوان پلیس مدرسه و فعالیت‌شان در گذرگاه‌های عابر پیاده مقابل مدارس تصریح کرد: تخطی از دستور پلیس مدرسه علاوه بر اینکه جریمه ریالی به دنبال دارد باعث نمره منفی رانندگان خاطی نیز خواهد شد.

    وی همچنین با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها و فرهنگ رانندگی نیز ارتقا پیدا کند، گفت: باید به همان مقدار که خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شده اقدامات زیرساختی و فرهنگی نیز انجام شود. همچنین ما در پلیس از فناوری‌های جدید استفاده کرده‌ایم.

    مهری در پایان سخنانش به موضوع سرویس‌های مدارس اشاره کرد و از والدین خواست از سرویس‌های مجاز دارای برچسب که صلاحیت‌شان از سوی پلیس محرز شده استفاده کرده و از سپردن مسئولیت رفت و آمد دانش آموزان خود به خودروهای شخصی و همچنین خودروهای فاقد برچسب سرویس مدرسه خودداری کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو