فونیکسریمکسبهتام

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری خبر داد

نصب ۶۰۰‌ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت‌

واریز پیمانه دوم سوخت‌ فقط با سوخت‌گیری از جایگا‌‌ه‌های برخط

عصر خودرو: معاون سازمان راهداری با بیان اینکه امسال ۶۰۰ دستگاه‌ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌های کشور نصب می‌شود، گفت: اگر ناوگان عمومی گازوئیل‌سوز در ماه از یک جایگاه برخط ‌سوخت‌گیری کند، ‌پیمانه دوم سوخت آن واریز خواهد شد.

نصب ۶۰۰‌ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران درباره سیستم‌های هوشمند جاده‌ای (ITS) اظهار داشت: در حوزه سیستم‌های هوشمند حدود یک دهه سابقه فعالیت داریم که این اغلب شامل ترددشمارها و دوربین نظارت تصویری ‌است.

    * نصب 1879 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در کشور/ سهمیه امسال 600 دستگاه‌

    وی بیان کرد: پدیده سرعت غیرمجاز در کشور به وفور وجود دارد که در این راستا باید با آن مقابله کرد و در این مقابله‌ استفاده از روش‌های سیستماتیک ضروری است.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان راهد‌اری برای نصب 1879 دستگاه دوربین ثبت تخلفات سرعت، گفت:‌ امسال قرارداد نصب این 1879 دوربین منعقد شد و در حال حاضر 30 درصد این دوربین‌ها در حال نصب است.

    آدم‌نژاد بیان کرد: ‌طبق برنامه قرار است حدود 600 دستگاه از‌ دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور نصب شود.

    وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 96 همه 1879 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌های کشور نصب می‌شوند، اظهار داشت: 34 هزار و 633 کیلومتر راه شریانی در کشور وجود دارد، این دوربین‌ها در شبکه شریانی کشور با اولویت محورهای پرتردد نصب خواهد شد.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: وجود این دوربین‌ها موجب شده است که برای اولین بار در کشور میانگین سرعت به 7 کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها کاهش یابد.

    آدم‌نژاد اضافه کرد: با احتساب 400 دستگاه دوربین ثبت تخلف فعلی، در کل 2279 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ةا خواهیم داشت.

     ‌آدم‌نژاد پیش از این در این‌باره گفته بود‌: نصب 1900 دستگاه دوربین در جاده‌ها 950 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد؛ این پروژه طی پروسه‌ای پنج ساله، پشتیبانی، بهره‌برداری و نگهداری خواهد شد.

    * واریز پیمانه دوم سوخت ناوگان گازوئیل‌سوز با یک بار سوخت‌گیری از جایگاه‌های برخط

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره واریز پیمانه دوم سوخت ناوگان عمومی گازوئیل‌سوز جاد‌ه‌ای توضیح داد: اختصاص این پیمانه الزاماً در نیمه دوم ماه نیست، درواقع اگر ناوگان تا پانزدهم هر ماه از یک جایگاه بر خط ‌سوخت‌گیری کند، ‌پیمانه دوم سوخت آن واریز خواهد شد.

     مقرر شد‌ از اول مهرماه امسال طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش با تغییراتی نسبت به قبل اجرا شود ‌و در گام اول همه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر «سهمیه گازوئیل پایه» ‌دریافت کنند.

    طبق هدف‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بر اساس تدوین ‌روش‌های کم‌خطا برای اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان دیزلی درون‌شهری و برون‌شهری، مقرر شد، از اول مهرماه تخصیص سهمیه‌های گازوئیل برای این ناوگان در دو گام انجام شود؛ در گام اول همه‌ 806 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور سهمیه سوخت پایه می‌گیرند‌‌، ‌سهمیه بعدی (پیمانه دوم)، سهمیه سوخت عملکردی است که براساس عملکرد شامل بارنامه، صورت‌وضعیت و راهنامه بین‌المللی به ناوگان اختصاص می‌یابد‌.

    ‌در حال حاضر 2 هزار و 131 باب جایگاه ارائه سوخت گازوئیل در کشور است که 1856 دستگاه آن برخط است؛ برای اختصاص سهمیه دوم و یا همان پیمانه دوم لازم است، ناوگان در یکی از 1856 جایگاه برخط، یکبار سوخت‌گیری کرده باشد؛ رانندگان در نظر داشته باشند که باید‌ در ماه یک بار به یکی از جایگاه برخط سوخت‌گیری مراجعه کرده و سوخت دریافت کنند.

    در گام‌های بعدی فواصل واریز پیمانه‌ها‌ کاهش ‌یافته و در نهایت روزانه می‌شود؛ رانندگان در نظر داشته باشند، عددی که در جایگاه سوخت می‌بینند، نصف سهمیه آنها است و برای اطلاع از کل سهمیه باید از طریق سامانه‌های مذکور اقدام کنند.

    در جدول جدید، 11 مدل ناوگان برحسب تن درنظر گرفته است که از 3.5 تن تا بیش از 40 تن خواهد بود و سهمیه پایه آنها مشخص است.

    ‌طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رانندگان ناوگان می‌توانند شماره کارت هوشمند خود را به سامانه 60401411 ‌پیامک کنند و از پیمایش ماه قبل خود و میزان و اختصاص سهمیه سوخت مطلع شود‌.

    رانندگان برون‌شهری می‌توانند به مراکز صدور کارت هوشمند در مورد میزان پیمایش اعلام شده مراجعه کنند و یا به سایت‌ www.rmto.ir بخش استعلام کارت هوشمند مراجعه کنند.

    ‌همچنین رانندگان می‌توانند از طریق شماره‌گیری #141*6040* از میزان سهمیه خود بر اساس پیمایش مطلع شوند.

    ‌مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری گازوئیلی هم حتماً باید به سایت‌های وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و بهیاری‌ها مراجعه کرده و ثبت نام کنند و اگر ثبت نام انجام نشود سهمیه ناوگان کاهش می‌یابد؛ ثبت‌نام از طریق آدرس‌ www.navganbari.ir انجام می‌شود؛ همچنین رانندگان درون‌شهری می‌توانند با تلفن 0219711821 و 02166122965 تماس بگیرند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو