فونیکسریمکسبهتام

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

فرهنگ رانندگی در کشور ضعیف است

عصر خودرو :جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: فرهنگ رانندگی در کشور ضعیف بوده و لازم است در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

فرهنگ رانندگی در کشور ضعیف است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مراد جعفری ظهر سه شنبه در همایش راهوران نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ارتقا فرهنگ رانندگی افزود: باید در استان برنامه‌ریزی گسترده از طریق مدارس، دانشگاه‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها در حوزه رانندگی فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

    وی ادامه داد: ایران جزو پنج کشور جهان است که در حوزه رانندگی فرهنگ مناسبی ندارد .

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با تأکید بر استمرار تلاش‌ها در کاهش تصادفات گفت: کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در سایر کشورها سه نفر به ازای 100 هزار نفر جمعیت است ولی متأسفانه این آمار در ایران 37 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت کشور است که نگران کننده است و بر لزوم انجام اقدامات گسترده‌تر در کاهش تلفات جاده ای تأکید دارد.

    سرهنگ جعفری گفت: سه عامل مهم از قبیل انسان، جاده و وسیله نقلیه در بروز تصادفات دخیل هستند که عامل انسانی دارای اهمیت بیشتری است.

    وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی خودروها دارای استانداردهای لازم نیستند و وضعیت جاده‌ها هم در برخی محورها باعث بروز تلفات جاده‌ای می شوند اما با احترام گذاشتن افراد به یکدیگر و رعایت قوانین و فرهنگ رانندگی در این شرایط هم می‌توان شاهد حداقل تصادفات بود.

    جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان آمار تلفات جاده‌های بین‌شهری را در 6 ماهه اول سال 18 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبتا مطلوب تلقی می‌شود،  که نتیجه تلاش‌ها و زحمات مسئولین و دانش آموزان همیار پلیس است.

    سرهنگ جعفری از روند نزولی آمار تصادفات سال‌های اخیر خبر داد و افزود: با وجود این روند و همچنین تلاش‌هایی که در امر آموزش انجام‌ شده است، متأسفانه در حال حاضر ایران جزو پنج کشوری است که دارای ضعف فرهنگی در امر رانندگی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو