فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت خبر داد

ارائه پنج طرح بزرگ آزادراهی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی

عصر خودرو- معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور از ارائه پنج طرح آزادراهی واقع در مسیر کریدورهای بین‌المللی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل ایران خبر داد و گفت:‌با توجه به جایگاه ایران پیش بینی می‌شود استقبال از این طرح‌ها مطلوب باشد.

ارائه پنج طرح بزرگ آزادراهی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسن احمدی نوری  تصریح کرد:‌موقعیت جغرافیایی ایران در کنار امنیت قابل توجه این کشور در بین کشورهای منطقه باعث شده ظرفیتی بزرگ برای حضور خارجی‌ها در حمل و نقل ایران فراهم شود. لغو تحریم‌ها نیز مزید بر علت شده تا در همایش اخیر استقبال مناسبی از طرح‌های عمرانی ایران صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه باید بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ایران یک تعامل و همکاری گسترده صورت گیرد،تاکید کرد:در این همایش تلاش شد در کنار عرضه طرح‌های آماده سرمایه گذاری، فضایی برای گفت و گو میان این بخش‌ها نیز صورت گیرد تا در رسیدن به توافقات قطعی کار با اشکالات جدی همراه نشود.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با اشاره به ارائه پنج طرح بزرگ آزادراهی ایران در جریان این همایش به سرمایه گذاران غیر دولتی، توضیح داد: آزادراه‌هایی مانند بندرعباس – سیرجان، اهواز – اندیمشک، شیراز – بوشهر و همدان – کرمانشاه در قالب این برنامه به سرمایه گذاران ارائه شده‌اند. آزادراه‌هایی که طول آنها به بیش از هزار کیلومتر می‌رسد و در زمان بهره برداری توان کشور در حوزه آزادراهی را به شکلی گسترده افزایش می‌دهند.

    احمدی نوری افزود:‌ پیش بینی ما این است که برای تکمیل این پروژه‌ها به حدود دو میلیون و هشتصد هزار یورو سرمایه گذاری احتیاج است و با توجه به استقبال بالا و گفت و گوهای سازنده امید داریم بخش قابل توجهی از این منابع جذب شود.

    وی ابراز امیدواری کرد با فرصت‌هایی که در جریان چنین همایش‌هایی به وجود می‌آید سرمایه گذاران خارجی نسبت به وضعیت پروژه‌های ایران و اهمیت آنها در منطقه به یک نگاه کامل برسند و به این وسیله بخشی از نیاز کشور به جذب منابع برای پروژه‌های زیربنایی مرتفع شود.

    به گزارش ایسنا،‌ بر اساس صحبت‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت توانسته در طول ماه‌های گذشته حدود 1500 کیلومتر آزاد‌راه جدید را در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار ‌دهد که با تخمین 10 میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز برای هر کیلومتر، سرمایه گذاری به رقمی حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

    در حال حاضر در ایران حدود دو هزار و 400 کیلومتر آزادراه فعال زیربار ترافیک قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این رقم باید به بیش از پنج هزار کیلومتر برسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو