فونیکسریمکسبهتام

جلوگیری از پرواز خودرو با دیفیوزر

عصر خودرو: دیفیوزر (Diffuser) قطعه‌ای است که در علم مهندسی مکانیک سیالات ساخته و پرداخته شده است.

جلوگیری از پرواز خودرو با دیفیوزر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودرو‌ها امروزه علاقه زیادی به تجربه سرعت‌های بالا دارند و این در حالی است که در سرعت‌های بالا، به خاطر جریان هوا در زیر خودرو و همچنین به وجود آمدن جریان‌های آشفته در فاصله بین زمین و کف خودرو، پایداری اتومبیل کم می‌شود و احتمال برهم خوردن تعادل آن بالا می‌رود. به همین خاطر وجود این قطعه در خودرو‌های اسپرت، سوپر‌اسپرت و مسابقه‌ای بسیار لازم و ضروری است، ضمن اینکه اثر بالایی نیز در بهبود ظاهر و همچنین ابهت خودرو دارد.
    یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مهندسان خودرو، مقابله با جریان هوا برای جلوگیری از برهم خوردن تعادل خودرو و همچنین استفاده از جریان هوا برای بالا بردن تعادل خودرو است!. وقتی که جریان هوا در زیر خودرو در حال افزایش است، فشار هوا نیز بالا می‌رود. این فشار هوا، ایجاد نیروی بالا‌برنده در زیر خودرو می‌کند و همین نیرو باعث ناپایداری خودرو در سرعت‌های بالا می‌شود. دیفیوزر قطعه‌ای است که با طراحی ساده خود باعث افزایش سرعت جریان هوای عبوری از زیر خودرو می‌شود. وقتی جریان عبوری افزایش پیدا می‌کند، فشار هوای زیر اتومبیل کاسته شده و امکان ناپایداری خودرو کمتر می‌شود. دیفیوزر‌ها را امروزه معمولا از فیبر‌کربن می‌سازند تا هم نمای زیباتری داشته باشد و هم در کنار افزایش کارایی، منجر به افزایش وزن اتومبیل نشود. قطعه‌ای که برخلاف و برعکس دیفیوزر کار می‌کند، اسپویلر یا همان باله عقب خودرو است که سعی می‌کند تا از جریان هوای عبوری برای افزایش نیروی رو به پایین یا Down Force استفاده کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو