فونیکسریمکسبهتام

قبل از افزایش جریمه، زمینه‌های تخلف حذف شود

افزایش نرخ جرائم رانندگی تاثیری در کاهش تخلفات ندارد

عصر خودرو : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص افزایش مبلغ جرائم رانندگی، گفت: افزایش جریمه ها تنها کارکرد درآمدزایی داشته و تاثیر زیادی در کاهش تخلفات رانندگی ندارند.

افزایش نرخ جرائم رانندگی تاثیری در کاهش تخلفات ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی  ، با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها برای کاهش تخلفات رانندگی در کشور فراهم نیست،‌ گفت: بهترین راهکار برای کاهش تخلفات رانندگی،  برنامه‌ریزی برای تامین زیرساخت ها است و تا وقتی که زیرساخت ها برای کاهش تخلفات آماده نشود افزایش جرائم در کاهش تخلفات موثر نیستند.

    نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان جریمه‌ها باید متناسب با تخلف باشد، ادامه داد: لازم است مسئولان ذیربط زمینه‌های تخلف را از بین برده، با عاملان تخلف برخورد جدی داشته و متخلفان واقعی را جریمه کنند.

    وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید تاوان بی مسئولیتی عده ای را بدهند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در برخی از مراکز تجاری، درمانی، آموزشی و ... پارکینگ به اندازه کافی تعبیه نشده لذا شهروندان به اجبار خودروی خود را در خیابان پارک می کنند در حالیکه به جای جریمه واحدهای مذکور، شهروندان جریمه و تاوان بی برنامگی عده ای را می دهند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ ادامه داد: وقتی فضای لازم برای توقف خودروها در معابر شهری وجود ندارد اعمال قانون و جریمه کردن مردم به علت پارک خودرو، عملکرد درستی نیست در حالی که برای افزایش جریمه باید زمینه‌های تخلف را از بین برد.

    عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، تصریح کرد: لازم است مسئولان ذی ربط با بررسی و موشکافی دقیق، راهکارهایی مناسبی را برای کاهش میزان تخلفات رانندگی ارائه دهند؛  البته فرهنگ صحیح رانندگی و استفاده از ظرفیت های ایجاد شده برای پارک خودروها برای تسهیل تردد شهری و کاهش ترافیک موثر است.

    سعیدی ادامه داد: بهتر است مسئولان ذیربط قبل از آنکه برای تخلفات رانندگی جرائمی مشخصی تعیین کنند ارزیابی دقیقی از میزان بازدارندگی آنها داشته و تاثیرشان را در کاهش تخلفات مورد ارزیابی قرار دهند در غیراینصورت راهکارهای دیگر جایگزین شوند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم،  با بیان اینکه افزایش جرائم رانندگی در برخی از تخلفات نقش بازدارنده دارد، افزود: به عنوان مثال  رانندگانی که  در مسیرهای بین شهری سرعت غیرمجاز داشته  و موجب بروز تخلفات بیشماری می شوند افزایش جرائم می تواند در کاهش تخلفات آنها نقش بسیار بازدارنده و موثری داشته باشد.

    نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه قوانین راهنمایی ورانندگی به شرطی که دستکاری نشوند قوانین خوبی هستند، تصریح کرد: قوانین راهنمایی ورانندگی اگر دستکاری نشوند می توانند بخش عمده ای از تخلفات را کاهش دهند ولی متاسفانه قوانین مذکور در کشور به اندازه ای دستکاری شدند که از قوانین فقط پوسته آنها باقی مانده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، فراهم نمودن زیرساخت ها،‌ تجدیدنظر اساسی در کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها، احداث پارکینگ متناسب با مراجعه کنندگان و ارائه تجهیزات مناسب را به پلیس در راستای کاهش تخلفات رانندگی موثر دانست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو