فونیکسریمکسبهتام

غرب به شرق‌ مازندران ‌به هم وصل می‌شود

حفاری تونل ۶ هزار ‌متری در ‌آزادراه تهران ـ شمال

عصر خودرو: وزیر راه و شهرسازی با فعال دانستن کامل آزادراه تهران ـ شمال گفت: در این مسیر تونلی به طول ۶ هزار و ۵۵۰ متر در دست ساخت است.

حفاری تونل ۶ هزار ‌متری در ‌آزادراه تهران ـ شمال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس٬ عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از تقاطع غیرهم‌سطح الغدیر قائم‌شهر با بیان اینکه مازندران قطعه فوق‌العاده مهم در ایران است، اظهار کرد: این استان از لحاظ تامین امنیت ملی و غذایی و نیز حفظ محیط زیست و تامین هوای سالم برای همه مسافران و گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی افزود: بعد از انقلاب٬ برای توسعه بنادر شمال٬ اقدامات خوبی انجام شد و شبکه‌ راه‌های شمال کشور به‌علت عبور و اسکان سالانه 20 میلیون مسافر نیازمند نوسازی یا تکمیل است.

    وزیر راه و شهرسازی ساماندهی شریان‌ها و راه‌های مازندران را فراتر از خواسته استانی دانست و بیان کرد: این شبکه راه‌ها به‌دلیل استفاده همه مردم ایران٬ خواسته ملی است و باید تکمیل شود.

    این مسئول با اشاره به در دست ساخت بودن محور فیروزکوه به قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: با اتمام 72 کیلومتر از مسیر جاده‌ای این مسیر، 12 کیلومتر پرمشغله با احداث دو پل و دو تونل باقی مانده که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب تا عید نوروز امسال به بهره‌برداری برسد.

    آخوندی ادامه داد: در منطقه هراز که زیباترین و پرترافیک‌ترین جاده ایران است، به‌عنوان دومین محور جاده‌ای شمال کشور٬ 15 کیلومتر تونل و 3 کیلومتر پل در دست احداث است که امیدواریم تا پایان سال آینده به پایان برسد.

    وزیر راه و شهرسازی با فعال دانستن کامل آزادراه تهران ـ شمال٬ افزود: با تامین اعتبار٬ مسیر آزادراه به 32 کیلومتر کاهش می‌یابد.

    وی افزود: در این مسیر تونلی به طول 6 هزار و 550 متر در دست ساخت است که بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور است و تاکنون 3 هزار و 500 متر آن حفاری شد و کاملاً کار دست مهندسان ایرانی است و از غربی‌ترین تا شرقی‌ترین قسمت مازندران را به هم وصل می‌کند.

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر سخنانش شریان‌های شهری مازندران را عامل گره ترافیکی دانست و اضافه کرد: تفکیک جاده‌های برون و درون‌شهری خیلی معنا ندارد.

    این مسئول بیان کرد: تفکیک‌ها را کنار بگذارید و وزارت راه و شهرسازی با شهرداری همکاری داشته باشد.

    آخوندی در پایان از رأی اعتماد نمایندگان مجلس به خود در مراسم استیضاح قدردانی کرد و با تشکر ویژه از نمایندگان مازندران در حمایت از وی گفت: این حمایت بار بیشتری بر دوش من گذاشت و باید دامنه تلاش ما نیز بیشتر شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو