فونیکسریمکسبهتام

رشته ارشد حوادث ترافیکی در کشور راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در قالب تفاهم نامه منعقده با پلیس راهور کشور، در نظر دارد با مجوز اداره گسترش وزارت بهداشت، نسبت به تربیت دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی حوزه حوادث ترافیکی، اقدام کند.

رشته ارشد حوادث ترافیکی در کشور راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، معاون پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی با اعلام این خبر گفت: مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی می تواند سالانه 50 درصد دانشجویان مقطع دکتری رشته سلامت در حوادث خود را به حوزه 'حوادث ترافیکی' اختصاص بدهد تا مطالعات دانشجویان و اساتید بر نیازهای ترافیکی و پلیس راهور، متمرکز شود.

    حمیدرضا خانکه افزود: علاوه بر آن می توانیم دوره های آموزشی کوتاه مدت، کارگاهی یا MPH (ارشد بهداشت عمومی با گرایش های مختلف )برای نیروهای پلیس طراحی و اجرا کنیم.

    وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با پلیس راهور، اظهار داشت: این تفاهم نامه با موضوع «همکاری های مشترک در همه زمینه های ارتقای ایمنی و سلامت در حوزه ترافیک و با در نظر گرفتن تمامی امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، اطلاعات، تجربه و تخصص»، هشت مورد همکاری های مشترک تحقیقاتی و آموزشی را مشخص کرده است.

    معاون پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، برگزاری میزگردها و همایش های علمی و پژوهشی، اطلاع رسانی دستاوردها و فعالیت های علمی و پژوهشی، طراحی و اجرای طرح های پژوهشی کاربردی مشترک، فراهم نمودن امکان استفاده از کتابخانه برای محققان طرفین و انجام اقدامات لازم در خصوص تالیف یا ترجمه مشترک را از جمله این همکاری ها نام برد.

    خانکه یادآور شد: با توجه به پیچیدگی عوامل تاثیرگذار در حوادث رانندگی مانند عوامل جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی ، پژوهشگران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مراکز تحقیقات آن می توانند با مجموعه فعالیت هایشان در حوزه هایی مانند روانشناسی بالینی، مددکاری ، رفاه اجتماعی، و سلامت در حوادث و فوریت های پزشکی ، جنبه های مختلف عوامل انسانی را بررسی کرده و نتایج این مطالعه را در اختیار پلیس راهور قرار بدهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو