فونیکسریمکسبهتام

استاندار فارس خواستار تلاش مضاعف مجریان آزادراه شیراز به اصفهان شد

عصر خودرو: استاندار فارس ضمن بازدید یکروزه و فشرده از همه کارگاههای آزادراه شیراز به اصفهان و بررسی کارشناسی رفع موانع پیش روی این پروژه عظیم راهسازی ،از مجریان خواستار تلاش بیشتری در جهت سرعت بخشی به روند اجرا و بهره برداری این پروژه مهم زیرساختی شد.

استاندار فارس خواستار تلاش مضاعف مجریان آزادراه شیراز به اصفهان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،مهندس سید محمد علی افشانی شامگاه پنجشنبه در خاتمه این بازدید در جمع مدیران اجرایی این پروژه گفت : این پروژه بطول 220 کیلومتر موجب کوتاه شدن مسیر شیراز به اصفهان به میزان 130 کیومتر شده و صرفه جویی قابل توجهی در زمان، مصرف سوخت و استهلاک خودروها و همچنین سلامت مسافران را به دنبال خواهد داشت.
    وی افزود: آزادراه شیراز –اصفهان از جهت مزیت های برشمرده شده در سطح کشور بی نظیر است و لذا به سرانجام رسیدن آن منافع بی شماری را برای مردم به دنبال خواهد داشت.
    مهندس افشانی با تاکید بر این که طرح آزاد راه شیراز – اصفهان برای مدیران استان فارس دارای اهمیت ویژه ای بوده و استانداری فارس به صورت کامل وجدی پشتیبان مجریان و پیمانکاران این طرح است، تصریح کرد: انتظار داریم پیمانکاران این پروژه ظرفیت ها و امکانات بیشتری را در اجرای این پروژه فعال کنند تا شاهد سرعت گرفتن در اجرا و بهره برداری از این آزاد راه در مدت زمان لازم باشیم.
    استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه منفعت اصلی از اجرای آزاد راه شیراز – اصفهان نصیب مردم خواهد شد، اظهار داشت : با توجه به سود مشارکت قابل توجهی که دولت برای سازندگان این طرح در نظر گرفته است، امیدواریم مجریان آزاد راه شیراز – اصفهان تلاش خود در زمینه ساخت این پروژه را افزایش دهند.
    این گزارش حاکیست ، استاندار فارس در یک روز کاری نفس گیر به همراه جمعی از معاونین و مدیران اجرایی استان با حضور در همه کارگاه های قطعات مختلف این پروژه در شهرستان های شیراز، سپیدان، مرودشت، اقلید و آباده، از امکانات و ظرفیت های این پروژه و پیشرفت آن در بخش های مختلف بازدید به عمل آورد ودر جهت رفع موانع پیش روی این کارگاهها بمنظور سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه عظیم تصمیم های کارشناسی لازم را با نظر خواهی از مدیران و کارشناسان اتخاذ کرد.
    طرح احداث آزادراه اصفهان – شیراز از سال 89 بطور رسمی وارد فاز اجرایی شد تا بطول 370 کیلومتر کریدور شمال به جنوب کشور را تکمیل کند.
    این آزادراه که در دو باند مجزا دو شهر توریستی کشور را به یکدیگر وصل می کند بناست ضمن پایین آوردن قابل توجه زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و البته پایین آوردن سوانح رانندگی را نیز همراه داشته باشد.
    آزادراه اصفهان – شیراز در دو قطعه مجزا ساخته می شود؛ مسیر نخست از 'تنگ خیاره' شهر صدرا تا 'سده' شهرستان اقلید خواهد بود و بخش دوم از سده اقلید تا ایزدخواست شهرستان آباده ساخته می شود.
    این آزادراه مرحله اجرایی دیگر نیز از سمت اصفهان تا کیلومتر 116 به موازات محور موجود خواهد داشت که در حال حاضر در مرحله طراحی به سر می برد.
    آزادراه اصفهان – شیراز که پس از بهره برداری، سفر وسایل نقلیه جاده ای را یکصد دقیقه و طول مسیر را 134 کیلومتر کاهش خواهد داد در اتصال منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به مرکز کشور نقشی عمده ایفا می کند.
    گفته می شو.د مهمترین کارکرد این آزادراه اتصال شاهراه گردشگری ایران از تهران به قم، اصفهان، شیراز و بوشهر است و اتصال اتوبانی دریای خزر به خلیج فارس نیز پس از افتتاح این پروژه ممکن خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو