فونیکسریمکسبهتام

مشکل ایربگ تاکاتا به خودروهای جدید رسید

عصر خودرو- مشکل مرگبار بادکننده‌های ایربگهای تاکاتا همچنان در حال گسترش به خودروهای جدیدتر است و این بار شامل شمار کوچکی از مدلهای ۲۰۱۵ جنرال موتورز شد.

مشکل ایربگ تاکاتا به خودروهای جدید رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جنرال موتورز برای بیش از 400 خودرو به دلیل احتمال معیوب بودن بادکننده‌های ایربگ جانبی و خطر ترکیدن آنها فراخوان داد.

    فراخوان جنرال موتورز جدیدترین فراخوان برای مشکلی است که نشانی از پایان ندارد. رگولاتورهای ایمنی خودروی آمریکا هشدار داده اند که مدلهای جدید بیشتری احتمالا تحت فراخوان قرار خواهند گرفت.

    تاکنون هشت نفر در سراسر جهان به دلیل انفجار بادکننده‌های معیوب و ترکیدن ایربگهای تاکاتا کشته و بیش از 100 نفر مجروح شده اند.

    همچنین تا به امروز حدود 23.4 میلیون بادکننده‌ ایربگ سمت راننده و سرنشین در 19.2 میلیون خودرویی که توسط 11 شرکت از جمله هوندا و فیات کرایسلر در آمریکا فروخته شده اند تحت فراخوان قرار گرفته اند.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا با ارسال نامه به خودروسازان و درخواست برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مدلهای مجهز به بادکننده‌های تاکاتا، درباره احتمال افزایش فراخوانها هشدار داد.

    بر اساس گزارش شبکه ای بی سی نیوز، بادکننده‌های تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کنند. اما تاکاتا اعلام کرده است این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند.

    رگولاتور آمریکا اعلام کرده است همه بادکننده‌های نیترات آمونیوم ساخت تاکاتا تحت تحقیقات این سازمان قرار دارند.

    هزاران دستگاه خودرو سواری و شاسی بلند جنرال موتورز مجهز به این بادکننده‌ها هستند اما سخنگوی این شرکت اظهار کرده است سایر خودروهای ما مشکلی ندارند.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا آماده برگزاری یک نشست عمومی در واشنگتن برای گفت و گو درباره تحقیقات و احتمال به دست گرفتن مدیریت همه فراخوانهای مربوط به ایربگهای تاکاتا به منظور تسریع روند تعمیر آنها می‌شود.

    تا اول ماه سپتامبر تنها حدود 4.4 میلیون بادکننده ایربگ تعویض شدند و خودروسازان برای تعویض قطعات معیوب، با کمبود قطعه جدید روبرو هستند.

    فراخوانها تاکنون شامل 11 شرکت خودروسازی شامل ب ام و، دایملر، فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، هوندا، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، سوبارو و تویوتا بوده است اما رگولاتور آمریکا هشدار داد فراخوانهای ایربگ ممکن است به مرسدس بنز، جگوار لندروور، سوزوکی، تسلا، ولوو، فولکس واگن و اسپارتان موتورز گسترش پیدا کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو