فونیکسریمکسبهتام

استفاده از نمک برای یخ‌زدایی در معابر تهران متوقف می‌شود

عصر خودرومعاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد: در حال حاضر مواد جایگزین نمک، "سی.‌ای.‌ام" است که شهرداری این مواد را خریداری کرده و به مرور این مواد در سطوح خیابان‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از نمک برای یخ‌زدایی در معابر تهران متوقف می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم ، مجتبی عبدللهی گفت: کاهش میزان مصرف نمک و استفاده از شن مخصوص موضوع مهمی است که شهرداری تهران به صورت جدی آن را در یخ زدایی زمستانی مورد توجه قرار داده است.

    به گفته وی استفاده از سی ام آی در یخ زدگی آسفالت خیابان ها و بزرگراه ها ایده تازه و مساله مهمی است و شهرداری با حرکت در این مسیر توانسته در جریان یخ زدایی، میزان مصرف نمک را کاهش دهد.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از نمک تنها عامل تخریب آسفالت های تهران نیست، تصریح کرد: موضوعاتی همچون میزان خرابی، تخلل آسفالت، نسبت دانه بندی، میزان و کیفیت قیر، شن بندی از موارد تاثیر گذار بر تخریب آسفالت است.

    عبداللهی اعلام کرد: اینکه میزان مصرف نمک در یخ زدایی به صفر برسد، امکانپذیر نیست و نه در تهران و نه در هیچ کجای دنیا این امکان وجود ندارد به طوری که حتی در کشور های اسکاندیناوی که در زمینه برف روبی تخصص ویژه دارند و همچنین در کشورهای توسعه یافته، میزان مصرف نمک در یخ زدایی به صفر نمی رسد.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مطالعات شهرداری در زمینه یخ زدایی تکمیل است، گفت: دقت و کنترل لازم را داریم تا استفاده از «سی. ام . آی » را بر اساس مطالعات دنبال کنیم و حتی اکنون به طور دقیق می دانیم در چه درجه ای از سرما و در کدام بخش از آسفالت می توانیم از نمک استفاده کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو