فونیکسریمکسبهتام

با حمایت ۱۱ میلیون پوندی جگوار و لندرور؛

آغاز پروژه بررسی ایمنی خودروهای خودران با حضور محقق ایرانی

عصر خودرو- با حضور دانشمند ایرانی دانشگاه Surrey انگلیس یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی صنعت خودروسازی جهان در زمینه خودروهای خودران و نحوه تعامل آنها با محیطهای شهری انجام می شود.

آغاز پروژه بررسی ایمنی خودروهای خودران با حضور محقق ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، دو خودروساز قدیمی جهان یعنی جگوار و لندرور حامی مالی پروژه بزرگ 11 میلیون پوندی هستند که در آن به بررسی جزئیات توسعه فناوری خودروهای خودران و نحوه تعاملشان با محیط اطراف و همچنین برقراری ارتباط میان آنها پرداخته می شود.

    مهرداد دیانتی، دانش آموخته دانشگاه شریف که مدرک دکتری خود را در رشته برق و رایانه از دانشگاه واترلو کانادا اخذ کرده از اعضای اصلی این پروژه به شمار می آید.

    آنچه که می توان در پایان این پروژه انتظار داشت این است که رؤیای خودروهای خودرانی که توانایی بالایی در مسیریابی داشته و می توانند ارتباط ایمنی با سایر خودروها برقرار کنند و در عین حال انتظارات راننده را درک کرده و با وی در عامل باشند روزی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

    اهمیت این پروژه تا آن حد بوده که شورای تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی (EPSRC) انگلیس به عنوان عالی ترین نهاد سرمایه گذاری تحقیقاتی در علوم فیزیکی و مهندسی نیز از آن حمایت کرده است.

    در این پروژه که با حضور 10 دانشگاه سراسر بریتانیا از جمله دانشگاه Surrey انجام می شود چالش های بنیادین مربوط به توسعه فناوری خودروهای تمام خودران از جمله نگرانی های مربوط به بحث ایمنی خودروهای حمل و نقل عمومی مورد بررسی قرار می گیرد.

    آنچه که دیانتی و همکارانش در این پروژه دنبال می کنند بررسی دقیق فناوریهای حسگر ویدئویی و راداری، سیستم های کنترلی و محاسباتی در شبکه ای است که این خودروها در آن تردد می کنند.

    در عین حال واکنش رانندگان و سرنشینان به خودروهای خودران و همچنین نحوه مدیریت فرآیند انتقال کنترل خودروها میان راننده و سیستم های خودکار مورد مطالعه دقیق قرار می گیرد.

    این پروژه با نام «به سوی کنترل پیوسته هوشمند-خودکار» (TASCC) انجام شده و پیش بینی می شود تحولی بنیادین در فرآیند توسعه خودروهای خودران ایجاد کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو