فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

دلبستگی به خودرو شخصی کاهش یابد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، همزمان با آغاز به کار «سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری» در تهران گفت: این نمایشگاه فرصتی برای گرد هم آیی فعالان حوزه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری به عنوان دو حوزه ‌ای است که در زمینه خدمات‌ رسانی به شهروندان حرف اول را می ‌زنند.

دلبستگی به خودرو شخصی کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این نمایشگاه عرصه‌ای برای ارتقای دانش فنی و انتقال فن‌ آوری های روز دنیاست که در اوج تحریم های ناجوانمردانه بین‌ المللی نیز به عنوان محلی برای نمایش رشد کیفی و کمّی محصولات داخلی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در تولید رقابتی محصولات در دو حوزه اثرگذار حمل و نقل عمومی و خدمات شهری به کار خود ادامه داد.

    وی یکی از ویژگی‌های نمایشگاه امسال را افزایش مشارکت شرکت‌ های داخلی و خارجی و تنوع و تعدد محصولاتی دانست که در آن به نمایش در آمده و تأکید کرد: البته این اتفاق، روندی بوده که در سال‌ های اخیر نیز شاهد سیر صعودی آن بوده ایم.

    سیاست برگشت ناپذیر استفاده از انرژی‌ های تجدیدپذیر

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با این اعتقاد که «نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری»، فرصتی برای آشنایی با آخرین دست ‌آوردها و تبادل نظر با افراد دست اندرکار است، اظهار کرد: با حضور مؤثر در این نمایشگاه سعی کردیم تا با ارائه تازه‌ترین پروژه‌ها و معرفی جدید‌ترین فرصت های سرمایه گذاری از قابلیت و ظرفیت تلاشگران داخلی و فعالان بین‌المللی جهت ارتقاء و بهبود خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

    تشکری هاشمی با بیان این که از سال گذشته شعار «آسمان آبی - زمین پاک» با محوریت «خط سفید» و «مدیریت پسماند» به عنوان شعار محوری مدیریت شهری تهران مطرح شد، تصریح کرد: این نمایشگاه که دو حوزه عمده «‌حمل و نقل عمومی» و «خدمات شهری» را در بر می‌گیرد، می‌تواند زمینه‌ ای برای توجه همزمان به این دو بخش مهم و تبلور و تجلی این شعار الهام بخش و راهگشای مدیریت شهری باشد.

    وی با تأکید بر این که امروز مردم تهران از آلودگی هوا رنج می برند و انواع آلاینده ها به ویژه ذرات معلق، سلامت شهروندان این کلان شهر را مورد تهدید قرار داده، اضافه کرد: تهران، حرکت خود را به سمت شهر عاری از سو‌خت های فسیلی با سیاست برگشت ناپذیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان رویکردی جهانی که از آثار و نتایج آن، نه تنها نسل حاضر که نسل‌ های آتی نیز بهره ‌مند می ‌شوند، آغاز کرده است.

    برای تبدیل تهران به شهری پاک راهی طولانی در پیش داریم

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که هدف مدیریت شهری در این حوزه آن است که تهران، روزی به شهری تبدیل شود که «کمترین دلبستگی» به خودروی شخصی به عنوان وسیله‌ای برای سفرهای درون شهری و همچنین «کمترین وابستگی» به سوخت های فسیلی را داشته باشد، اظهارکرد: تحقق این مهم با استفاده از توان و دانش شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت دولت، دور از دسترس نیست.

    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری تلاش کرده تا گام‌های اولیه به این منظور را از طریق پلاک کوبی اتوبوس‌های برقی، ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، ورود اتوبوس‌های هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی و آغاز به کار نسل جدید اتوبوس‌های برقی در نیمه سال 94 بر دارد، تصریح کرد: به این موارد، رشد جهشی ساخت ایستگاه‌ ها و تکمیل تونل‌های مترو را نیز باید افزود.

    بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با تأکید بر این که راه طولانی و پر فراز و نشیبی به منظور تحقق این مهم پیش رو داریم، خاطرنشان کرد: اطمینان داریم، تلفیق اراده و عزم مدیریت شهری و انگیزه و توانایی صنعتگران داخلی، ره‌آوردی را به ارمغان خواهد آورد که نسل امروز و نسل‌های بعدی از منافع و مواهب آن بهره‌مند خواهند شد و سال 94 را به عنوان سرآغاز حرکت تهران به سمت شهری «پاک» و «پایدار» با تدابیر راهبردی شهردارتهران به خاطر خواهند سپرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو