فونیکسریمکسبهتام

توسط یک شرکت دانش بنیان؛

آپشن تثبیت سرعت خودرو در مسیرهای طولانی ساخته شد

عصر خودرو- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت یک آپشن خودرو با عنوان کروز کنترل شدند که می تواند سرعت خودرو را ثابت نگه دارد و قابل نصب بر روی همه خودورها است.

آپشن تثبیت سرعت خودرو در مسیرهای طولانی ساخته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حوریه مزدارانی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مجری طرح «سیستم کروز کنترل خودرو» گفت: کروز کنترل، سیستمی است که برای آسودگی به هنگام رانندگی در مسیرهای طولانی به کار می رود. در این سیستم  امکان تثبیت سرعت خودرو در شرایط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است.

    وی با بیان اینکه این آپشن خوردو قابل نصب بر روی همه خودروهاست، اظهار داشت: کروز کنترل، کار کنترل سرعت خودرو در مسیرهای طولانی و اتوبان ها را انجام می دهد.

    مزدارانی با اشاره به مزایای این سیستم گفت: راحتی و آسایش به هنگام رانندگی، جلوگیری از عبور ناخودآگاه از سرعت مجاز، استفاده از محدودیت سرعت در خودروهای با دریچه گاز برقی و کاهش مصرف سوخت از مزایای کاربرد سیستم کروز کنترل در خودرو به شمار می روند.

    وی با بیان اینکه در این شرکت به صورت سفارشی سیستم های کروز کنترل را تولید می کنیم، عنوان کرد: تا کنون به یک شرکت خودروسازی 250 کروز کنترل را تحویل داده ایم تا بعد از خرید خودرو بر اساس تقاضای مشتری بر روی اتومبیلشان نصب شود.

    وی با بیان اینکه نمونه های خارجی کروز کنترل وجود دارند و بر روی خودروهای مدل بالا نصب می شوند، خاطرنشان کرد: نصب این نمونه های خارجی بر روی خودروهای ایرانی مشکلاتی را به وجود می آورد که این سیستم ایرانی می تواند کاملا کاربردی و به صرفه تر باشد.

    به گفته مزدارانی، علاوه بر اینکه سیستم کروز کنترل بر روی خودروهای سمند، پژو پارس، رانا، 206، 405، تندر 90،قابل نصب است می توان آن را در خودروهای اتوماتیک با گاز برقی نیز به کار برد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو