فونیکسریمکسبهتام

خودرو برقی و هیبریدی(۱۵۳)

ارایه نسل جدید خودروهای برقی ارزان و سبک

عصر خودرو- محققان شرکتی در آمریکا از نسل جدیدی از خودروهای برقی رونمایی کرده اند که مهمترین ویژگی آنها قیمت و وزن اندک است.

ارایه نسل جدید خودروهای برقی ارزان و سبک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، باتری خودروهای برقی روز به روز در حال ارتقاست با این حال این دسته از خودروهای دوست دار محیط زیست هنوز نمی توانند مسافت قابل توجهی را با یک بار شارژ باتری طی کنند. این مسأله موجب شده تا بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به خرید این دسته از خودروها تردید داشته باشند.

    اکنون محققان شرکتی در ارگان آمریکا وارد عمل شده و از محصولی تازه رونمایی کرده اند که کارایی مناسبی در مسیرهای کوتاه و نسبتا طولانی دارد. این خودروی برقی سه چرخ هشتمین و به روزترین عضو خانواده سیستم حرکتی ترکیبی موتورسیکلت و خودروی شرکتArcimoto  به شمار آورد. طی هشت سال گذشته این شرکت مدل های متنوعی در این زمینه ارایه کرده و حالا پیشرفته ترین آنها آماده ورود به بازارهای جهانی است.

    در نگاه نخست ممکن است اینگونه به نظر برسد که این وسیله بیشتر یک موتورسیکلت سه چرخ پیشرفته باشد اما نگاهی دقیقتر به جزئیات گویای نکات زیادی از جمله دو صندلی در دو ردیف و سایر تجهیزاتی است که آن را به خودرو نزدیک کرده است.

    وزن این محصول خلاقانه تنها 464 کیلوگرم بوده و صفر تا 100 را نیز در 7.5 ثانیه طی می کند. این خودروی برقی تا 137 کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت را دارد. دو موتور برقی نصب شده در قسمت جلویی خودرو نیروی محرکه لازم برای حرکت چرخها را فراهم می کند.

    این خودرو به باتری لیتیومی 12 کیلووات ساعتی مجهز است که دو سرنشین و بار آنها را با هر بار شارژ تا 113 کیلومتر جابجا می کند. البته امکان نصب باتری 20 کیلووات ساعتی نیز در آن به عنوان آپشن وجود دارد که در این صورت برد حرکتی خودرو به 209 کیلومتر می رسد.

    11 هزار و 900 دلار قیمت مناسبی است که برای این محصول جدید اعلام شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو