فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران:

افزایش وسایل نقلیه با زیرساخت‌های کشور تناسب ندارد

عصر خودرو- مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که رشد تعداد خودروها هیچ تناسبی با وضعیت زیرساختی کشور در طول سال‌های گذشته نداشته، اعلام کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد کشته‌شدگان رانندگی در کشور کاهش قابل توجهی داشته اما همچنان نیاز به تداوم دارد.

افزایش وسایل نقلیه با زیرساخت‌های کشور تناسب ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، فریبرز واحدی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی تصریح کرد: از سال 1384 و با بالارفتن میزان تولید خودرو و وسائل نقلیه در کشور به حدی که رقم آنها در مدتی کوتاه به 2.5 تا 3 برابر رسید، عملا تناسب موجود بین زیرساخت‌های کشور و میزان تردد برهم خورد و این موضوع خود را در تلفات جاده‌ای نشان داد.

    وی ادامه داد: رسیدن تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این سال به حدود 27 هزار نفر نشان می‌دهد که کشور در آن سال وضعیت چندان مناسبی در حوزه تلفات رانندگی نداشته است.

    مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که از سال 1384 تاکنون وضعیت آمار تلفات رانندگی کشور روندی کاهشی به خود گرفته، تصریح کرد: از سال 1384 تا پایان سال 1393 ما کاهشی قابل توجه در تلفات رانندگی داشته‌ایم تا جایی که در حال حاضر تلفات جاده‌ای کشور به حدود 17 هزار نفر کاهش پیدا کرده اما این رقم به هیچ عنوان مطلوب ما نیست و باید همچنان در این زمینه تلاش‌هایی صورت گیرد.

    واحدی با بیان این‌که روزانه در کشور 800 مجروح حاصل از حوادث رانندگی به وجود می‌آید، تاکید کرد: از این بین حدود 100 نفر از مجروحان به معلولیت دائم یا طولانی‌مدت دچار می‌شوند که این به معنی متاثر شدن بخش قابل توجهی از خانواده‌های ایرانی از حوادث رانندگی است. ما باید سعی کنیم این آمار به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

    وی همچنین با اشاره به خسارات مادی حاصل از تصادفات رانندگی نیز ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته در جریان تصادفات سالانه کشور حدود 18 هزار میلیارد تومان خسارت وارد می‌شود که این رقم سهم بیش از شش درصد از کل تولید کشور را شامل می‌شود.

    مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: بزرگی این رقم به خوبی نشان می‌دهد که ما تا چه میزان نیاز به بهبود مدیریت رانندگی و حوادث جاده‌ای داریم و این آمار تا زمانی که همراهی تمام بخش‌ها به خصوص مردم وجود نداشته باشد، به همین شکل ادامه خواهد داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو