فونیکسریمکسبهتام

مانور روز بدون حادثه ترافیکی در شاهرود برگزار شد

عصر خودرو- مانور روز جهانی بدون حادثه ترافیکی همزمان با روز بیستم نوامبر با حضور عوامل امدادی، راه سازی، اورژانس، خدمات ایمنی و آتش نشانی، حمل و نقل و تنی چند از مسئولان شهرستانی در شاهرود برگزار شد.

مانور روز بدون حادثه ترافیکی در شاهرود برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مانور روز بدون حادثه ترافیکی صبح یکشنبه و با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان شاهرود، حمل و نقل و پایانه ها، اوژانس، آتش نشانی و تاکسیرانی، نیروی انتظامی و مجموعه عوامل راهداری به میزبانی دبیرستان دخترانه نمونه الزهرا(س) این شهر برگزار شد.

    جان باختن 283 نفر در جاده های استان سمنان طی سال93

    معاون فرماندار شهرستان شاهرود در خلال این آئین با بیان اینکه در استان سمنان هر روز یک نفر بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهد، گفت: با وجود تلاش بی وقفه عوامل راهداری، امداد و نجات، آتش نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس متاسفانه همچنان شاهد بروز حوادث رانندگی در سطح استان و خصوصا جاده های مواصلاتی شاهرود هستیم.

    حسن ترکمانی تلفات جاده ای استان در سال گذشته را 283 نفر ذکر کرد و بیان داشت: در پنج سال گذشته متاسفانه شاهد تلفات جاده ای سنگین با میانگین روزی سه جان باخته رانندگی در جاده های استان بوده ایم که خوشبختانه این میزان در سال جاری به یک کشته در روز کاهش یافته است.

    وی افزود: امید است با آموزش، اطلاع رسانی، ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و ارتقاء محورهای مواصلاتی روز به روز شاهد کاهش تلفات رانندگی در شهرها و محورهای مواصلاتی باشیم.

    نجات جان یک هموطن مهمترین هدف شورای ترافیک

    معاون فرماندار شاهرود با اشاره به بیستم نوامبر، روزجهانی بدون حادثه ترافیکی، گفت: هدف از برگزاری این مانور، ارتقاء سطح آگاهی ها درباره تلفات رانندگی است که خوشبختانه این مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد عنایت و توجه همه دولت های جمهوری اسلامی بوده است.

    ترکمانی ضمن تشکر از تلاش های عوامل شورای ترافیک شهرستان شاهرود در راستای کاهش تلفات رانندگی و حوادث، ابراز داشت: ما و مجموعه عوامل شورای ترافیک شهرستان اعم از نیروی انتظامی، اورژانس، راهداری، حمل و نقل، هلال احمر و ... اگر بتوانیم جان تنها یک هموطن را در مقابله با حوادث ترافیکی نجات دهیم می توانیم بگوئیم که در انجام وظایف خود موفق هستیم.

    وی ادامه داد: باید در راه کاهش حوادث رانندگی تلاش مضاعف کرد که از آن جمله آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درباره عواقب رفتارهای پرخطر، عدم توجه به قانون و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی از سنین کودکی و در دوران تحصیل کودکان و آینده سازان ایران اسلامی می تواند راهگشای این مقوله باشد.

    70 درصد تلفات جاده ای استان سمنان غیربومی هستند

    معاون فرماندار شاهرود با بیان اینکه استان سمنان در زمره پنج استان برتر در کاهش حوادث ترافیکی بوده است، گفت: نگاهی به حوادث بین جاده ای استان نشان می دهد که تنها 30درصد از تلفات رانندگی و حوادث جاده ای مربوط به اهالی بومی استان و 70درصد متعلق به هموطنان غیر بومی است.

    ترکمانی خاطرنشان کرد: این مهم نشان دهنده آن است که عدم آشنایی با جاده، اقلیم و آب و هوا و همچنین خستگی ناشی از عدم توانایی در زمان بندی مناسب سفر، می تواند عوامل موثر در بروز حوادث باشد که با پرداختن به آن ها قطعا می توان کاهش حوادث رانندگی را مشاهده کرد.

    وی همچنین با اشاره به مانور روز بدون حادثه، افزود: مانور روز ترافیک با هدف کاهش آسیب های ترافیکی در استان سمنان با شعار یا علی ابن موسی الرضا(ع) در حالی برگزار می شود که پیشگیری از سوانح ترافیکی امروز یکی از دغدغه های مهم دولت است.

    سوانح رانندگی نیازمند فرهنگ سازی

    معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه، گفت: امنیت گوهری در جامعه است و تنها در زمان فقدان، به اهمیت آن پی می بریم که نمونه بارز آن را می توان در اوضاع و احوال کشورهای همسایه مشاهده کرد.

    سیدحبیب الله میرابوالحسنی با اشاره به لزوم تامین امنیت در هنگام رانندگی، بیان داشت: امنیت در هنگام رانندگی زمانی اتفاق می افتد که فرهنگ رانندگی، اطلاع رسانی و آگاهی افکار عمومی نسبت به رفتارهای رانندگی در جامعه از همان آغاز نوجوانی و نونهالی نهادینه شود.

    وی افزود: متاسفانه نگاهی به آمار تلفات جاده ای در کشورمان نشان می دهد که ایران دارای یکی از بالاترین میزان تلفات و خسارات ناشی از رانندگی در جهان است چرا که امروزه در اروپا به ازای هر 10هزار خودرو تنها 9 نفر دچار خسارات ناشی از سوانح می شوند اما در کشور ما این رقم به بیش از 37مورد تلفات در هر 10هزار خودرو می رسد.

    زلزله ای به نام حوادث رانندگی

    مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به 37هزار کشته سوانح جاده ای کشور در طول سال گذشته و 250هزار مجروح، گفت: میانگین بالای تلفات و جراحات ناشی از حوادث رانندگی نشان می دهد که ما در کشورمان همواره با یک زلزله عظیم طرف هستیم که می بایست نسبت به ارتقاء سطح آمادگی خود در مقابله با این حوادث هوشیار باشیم.

    میرابوالحسنی انسان، راه و وسیله نقلیه را مثلث سوانح رانندگی توصیف کرد و ابراز داشت: رانندگی در کشورمان نیازمند فرهنگ سازی و کار ریشه ای است که این مقوله به ویژه برای نسل جوان بسیار اثر گذار است.

    وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور و شهرستانمان از لحاظ ارتقاء جاده ها، محورهای مواصلاتی شهری و روستایی و راه ها، اعتبارات و تلاش های خوبی صورت پذیرفته است و از سویی نیز تجهیز خودروها به سیستم های نوین ترمز و ایمنی می تواند در زمینه کاهش حوادث مفید باشد اما در نهایت همه چیز به انسان باز می گردد.

    سوانح رانندگی بنیان خانواده را نشان می گیرد

    رئیس اورژانس شاهرود نیز با اشاره به اهداف برگزاری مانور روز بدون حادثه در شاهرود، گفت: این مانور همزمان با بیست و چهارم آبانماه به صورت سراسری با هدف پیشگیری از حوادث و ارتقاء سطح آگاهی ها درباره سوانح حمل و نقل برگزار می شود.

    ناصر سلمانی نژاد درباره لزوم پیشگیری از سوانح جاده ای، توضیح داد: وقتی حادثه ای رخ می دهد قطعا خانواده ها در کنار خسارات جسمی احتمالی با مشکلات روانی ناشی از مشکلات اقتصادی نیز دست به گریبان می شوند که با پیشگیری از سوانح رانندگی قطعا می توان در حفظ بنیان خانواده نیز کوشید.

    وی افزود: خوشبختانه اورژانس شاهرود با تجهیزات مناسب آماده هرگونه امداد رسانی در سوانح احتمالی رانندگی است اما قطعا اشاعه فرهنگ رانندگی صحیح و جلوگیری از سوانح می تواند بهتر از درمان و امداد باشد.

    پیشگیری از حوادث بهتر از مقابله است

    رئیس اورژانس شاهرود با اشاره به امکانات امداد و نجات مناسب موجود در شهرستان شاهرود، گفت: امروزه اتوبوس اورژانس سیار این شهرستان با اعتباری بالغ بر 450میلیون تومان، در کنار آمبولانس های مجهز، اکیپ های مستقر در جاده ها و ... آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

    سلمانی افزود: امروزه اورژانس شاهرود حتی با استفاده از بیمارستان سیار می تواند در صورت وجود پزشک متخصص نسبت به جراحی در میان جاده ها نیز اقدام کند چرا که اورژانس سیار شاهرود با 13تخت خواب و امکاناتی از قبیل تخت بیهوشی، آزمایشگاه، ژنراتور برق و ... می تواند بیش از هفت روز در طول جاده ها مستقر باشد.

    وی همچنین درباره آموزش و آگاهی رسانی به مردم درباره کاهش سوانح، بیان داشت: متاسفانه راه های مواصلاتی شهرستان شاهرود و استان سمنان عمدتا کویری هستند و این مهم می تواند به خستگی که مهمترین عامل واژگونی خودروها محسوب می شود، دامن بزند لذا باید در این رابطه برای مسافران عبوری اطلاع رسانی کرد.

    واژگونی مهمترین عامل سوانح جاده ای در شاهرود

    فرمانده پلیس راه شاهرود-میامی نیز در خلال این مانور در محل پست بازرسی فراش آباد به خبرنگار مهر، گفت: عمده دلیل سوانح رانندگی در محور های شاهرود واژگونی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تجاوز از سرعت مجاز است.

    حمید بزرگمهر همچنین خطاب به رانندگان، بیان داشت: خستگی و خواب آلودگی با وجود جاده های کویری منطقه می تواند برای رانندگان حادثه ساز باشد که قطعا رعایت این مهم در کنار توجه به قوانین و توصیه های پلیس راهور ناجا می تواند تضمین کننده سفری امن برای هموطنان باشد.

    وی افزود: با توجه به آغاز فصل سرما رانندگان وسایل نقلیه می بایست به همراه داشتن تجهیزات فصول سرما از قبیل زنجیر چرخ، لباس گرم، مقداری غذا و سوخت کافی را به همراه داشته باشند همچنین اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه می تواند در کاهش سوانح رانندگی به ویژه در فصول سرد سال راهگشا باشد.

    اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتور سیکلت، اجرای برنامه های ویژه روز ترافیک در مدارس شاهرود، زنگ روز بدون حادثه در دبیرستان دخترانه الزهرا(س) و بازدید از پست بازرسی میان راهی فراش آباد شاهرود-میامی از دیگر برنامه های روز بدون حادثه در شاهرود بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو