فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد:

راهکارهای شهرداری برای استفاده از فضاهای زیرسطحی پایتخت

عصر خودرو- معاون عمرانی شهرداری تهران از تکمیل شبکه فاضلاب و شبکه ساماندهی آب‌های سطحی و ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری به عنوان سه عاملی که می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از فضاهای زیرسطحی پایتخت باشند، نام برد.

راهکارهای شهرداری برای استفاده از فضاهای زیرسطحی پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا جاوید در دومین همایش عمران شهری و بیست و دومین نشست معاونان فنی و عمران کلانشهرها با بیان اینکه در دهه گذشته تدوین برنامه‌های آمایش سرزمین و استان مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: اما مدیریت شهر تهران بدون داشتن این برنامه بلندمدت در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی، پروژه‌هایی را اجرایی کرده‌اند.

    معاون عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به توجه رئیس شورای شهر تهران به موضوع طرح جامع، سومین طرح جامع پایتخت در دستور کار قرار گرفت و از سال 84 با حضور قالیباف در شهرداری تهران، این موضوع اجرایی شد.

    وی تاکید کرد: ثبات مدیریت و حمایت از تدوین این طرح سبب اجرایی شدن طرح تفصیلی در شهر تهران شد که شاید در ظاهر تکالیف شهرسازی داشته باشد، اما وظایف عمرانی نیز در آن دنبال می‌شود.

    جاوید با بیان اینکه 92 درصد زیرساخت‌های شهر تهران در طرح‌های جامع اول، دوم و سوم اجرایی شده است که 45 درصد این زیرساخت‌ها در 10 سال اخیر عملیاتی شده است.

    معاون عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه شبکه خطوط بزرگراهی در پایتخت در حال حاضر 550 کیلومتر است، گفت: حداکثر شبکه بزرگراهی در پایتخت می‌تواند به 600 کیلومتر برسد، بنابراین ما باید به دنبال آن باشیم که از فضاهای زیرسطحی برای توسعه شهر استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه خطوط متروی ما نیز باید تقریبا دوبرابر شود، تصریح کرد: در حال حاضر 15 درصد حمل و نقل شهر تهران توسط مترو انجام می‌شود که باید به 70 تا 80 درصد برسد. در شهری مانند توکیو حدود 90 درصد جابه‌جایی‌ها توسط حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که ما نیز باید به این هدف برسیم.

    جاوید با اشاره به تکمیل کمربندی شهر تهران گفت: برای تکمیل رینگ بزرگراهی پایتخت در بخش شمالی باید بخشی را در زیر سطح طراحی کنیم.

    وی، تکمیل شبکه فاضلاب تهران را یکی از پیش‌زمینه‌های استفاده از فضاهای زیرسطحی پایتخت دانست و گفت: هنوز دنیا حیران است که چطور یک کلانشهر، بدون داشتن شبکه فاضلاب یکپارچه می‌تواند روزگار بگذراند.

    جاوید با اشاره به اینکه خطر سیل پایتخت را تهدید می‌کند، اظهار داشت: ما در شهری قرار داریم که در معرض سیلاب‌ قرار دارد و بارندگی‌های شدید و نامنظم سبب شده خطر سیل در پایتخت وجود داشته باشد. برای کاهش خطرپذیری شهر در حال تکمیل شبکه کنترل آب‌های سطحی هستیم که تاکنون 90 درصد این پروژه به اتمام رسیده و ما 550 کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی داریم که برای 20 سال آینده نیاز داریم به 800 کیلومتر برسد.

    وی یکی از نیازهای شهر تهران را ایجاد تونل‌های مشترک شهری عنوان کرد و گفت: در زیر سطح شهر تهران، وضع نابسامانی وجود دارد. از لوله‌های آب و گاز گرفته تا خطوط برق و ... که باید تمام این تاسیسات منسجم شده و در افق 25 ساله به تونل‌های مشترک شهری دست پیدا کنیم، زیرا در زمان بحران ممکن است آسیب‌های فراوانی در این بخش به شهر وارد شود.

    معاون عمرانی شهردار تهران از ایجاد یک پارکینگ زیرسطحی با ظرفیت 4 هزار خودرو در حاشیه بوستان ملت خبر داد و گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که می‌شود، مکان‌های بیشتری برای استفاده فضاهای زیرسطح جانمایی کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو