فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت اتصال خط ۳ مترو به تجریش

شمال تهران نیازمند بزرگراه‌های جدید است

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن برشمردن نیازها و اولویت‌های عمرانی پایتخت تاکید کرد: شمال شهر تهران نیازمند احداث بزرگراه‌های جدیدی است.

شمال تهران نیازمند بزرگراه‌های جدید است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، مهدی چمران در جریان دومین همایش عمران شهری با اشاره به اینکه بارها از شهرداری تهران خواسته‌ام برای اتصال خط سه مترو به تجریش چاره‌ای بیندیشد، اظهار کرد: تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

    وی با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام قرار است در ادامه به میدان‌های فتح و 9 دی متصل شود، خاطرنشان کرد: بهترین حالت این است که این بزرگراه به بزرگراه شهید کاظمی متصل شود و در نهایت به بهشت زهرا(س) برسد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه احداث امتداد بزرگراه صیاد شیرازی تا میدان شوش از دیگر اولویت‌های عمرانی تهران به شمار می‌رود، تأکید کرد: این پروژه نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

    چمران سپس به خطر وقوع سیل و زلزله در تهران اشاره کرد و گفت: نباید این موضوع را فراموش کنیم که همواره در معرض حوادث طبیعی قرار داریم.

    وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی باید مقاوم‌سازی شود، تأکید کرد: پدافند غیرعامل خوب است اما اولین گام مقاوم‌سازی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های شهر تهران با گذشت زمان کوتاهی در معرض تخریب قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این ساختمان‌ها سرمایه کشور هستند که به صورت مصالح ساختمانی در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند اما خیلی زود عمرشان تمام می‌شود.

    چمران ادامه داد: متوسط عمر ساختمان در کشور ما به 30 سال نمی‌رسد و حدود 28 سال است این در حالی است که ساختمان‌های سفارت ایران در وین 170 و 190 سال عمر دارد و کاملاً قابل استفاده است.

    یه گفته وی ساخت و ساز بلندمرتبه در این کشور تنها در حاشیه رود دانوب اتفاق می‌افتد و در سطح شهر از ساختمان‌های میراثی حراست می‌شود چرا که تاریخ و گذشته هر ملت قابل افتخار است.

    رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از مالکان به طمع یک تراکم اضافی ساختمان‌های موجود را تخریب می‌کنند این امر را خیانت به ثروت ملی توصیف کرد و گفت: ساختمان‌هایی که شهرداری رأسا آنها را می‌سازد نیز باید نمونه مقاومت و پایداری باشد اما بعضاً در شهرداری‌های کلانشهرها شاهد ساخت بناهایی با نمای کامپوزیت و شیشه هستیم که هیچ نسبتی با معماری ایرانی و اسلامی ندارد.

    وی با بیان اینکه ساختمان‌های نمونه در هر کشوری متعلق به پارلمان‌ها و شهرداری‌هاست، اظهار کرد: صرف‌نظر از معماری هرمی ساختمان مجلس شورای اسلامی که هیچ نسبتی با معماری ما ندارد، ساختمان 15 طبقه‌ای که توسط این محدوده توسط مجلس ساخته می‌شود نیز با نمای کامپوزیت و شیشه طراحی شده است که حتی با شرایط اقلیمی تهران سازگار نیست اما وقتی به این موضوع اعتراض کردیم روی ساختمان نیمه کاره را پوشاندند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

    چمران با بیان اینکه ساختمان‌های شهرداری و استانداری در برخی شهرها همچون مشهد و کرمانشاه نیز معماری قابل قبولی ندارد، تأکید کرد: این وضعیت شایسته کلانشهرها نیست.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه نگهداری از ابنیه فنی باید به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس شود، گفت: متأسفانه ساختمان‌ها با صرف هزینه‌های هنگفت بنا می‌شوند ولی نگهداری آن بر عهده کارگران ساده افغانی است و همین موضوع سبب کوتاه شدن عمر ساختمان‌ها می‌شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی تنها به ساخت تونل و بزرگراه ختم نمی‌شود بر ضرورت توجه به مسائل کوچک تأکید کرد و گفت: دیپلمات‌ها ومیهمانان خارجی که به تهران سفر می‌کنند علاوه بر ابرپروژه‌های شهری موضوعات کوچک را نیز رصد می‌کنند.

    چمران با بیان اینکه هنوز با مشکل تجمع آب روی سطح آسفالت خیابان‌ها مواجهیم، خاطرنشان کرد: مگر اصول فنی شیب معابر را نمی‌دانیم؟ چرا جداول را بالاتر از سطح خیابان می‌سازیم. ظاهراً علت این موضوع به روش نادرست قدیمی مبنی بر آسفالت‌ریزی روی لایه قبلی آسفالت بازمی‌گردد و کسانی که جداول بلند را ابداع کردند با این اقدام می‌خواستند معابر ظرف مدت چند سال با جدول همسطح شود.

    وی به جداول سنگی حاشیه خیابان ولی‌عصر اشاره کرد و گفت: در این جداول حفره‌هایی برای انتقال آب‌های سطحی به جوی و کانال پیش‌بینی شده است اما پاسخگوی حجم زیاد بارش نیست.

    چمران خاطرنشان کرد: قرار بود کف جوی‌های خیابان ولی‌عصر به روش خشک‌چینی آراسته شود تا زمینه انتقال آب‌های سطحی به سفره‌های زیرزمینی فراهم شود اما در عمل این اتفاق نیفتاد و با وجود زباله‌هایی که شهروندان به داخل جوی‌ها می‌ریزند آب‌های سطحی تا رسیدن به پایین دست به گندآب تبدیل می‌شوند و لجن‌آلود هستند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران از رنگ کردن سازهای بتنی نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: چرا باید جداول خیابان‌ها را رنگ کنیم و یا پایه بتنی یک پل سواره را با نمای آجر نقاشی کنیم. باید به تمام ریزه‌کاری‌های عمرانی همزمان با اجرای پروژه‌های بزرگ توجه کرد.

    وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: این بی‌توجهی‌ها مختص به تهران و یا ایران نیست حتی در فرانسه هم چنین مواردی دیده شده است که به جای سنگ‌فرش تخریب شده آسفالت‌ریزی صورت گرفته است.

    چمران در خاتمه سخنانش بر ضرورت توجه شهرداری‌ها و نظام مهندسی به نماسازی ساختمان‌ها تأکید کرد و گفت: واقعه سقوط نمای یک ساختمان در خیابان ملاصدرا هنوز از خاطر نرفته است و باید از وقوع حوادث مشابه جلوگیری کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو