فونیکسریمکسبهتام

رئیس مجلس دومای مسکو در دیدار با قالیباف مطرح کرد

۲۵ درصدی فشردگی ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- شاپوشنیکوف رئیس مجلس دومای مسکو در دیدار با قالیباف گفت با اقدامات انجام شده توانستیم سرعت وسایل نقلیه را ۱۲ درصد افزایش دهیم و ۲۵ درصد فشردگی خیابانها کاهش یابد.

۲۵ درصدی فشردگی ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم،شاپوشنیکوف رئیس مجلس دومای مسکو در دیدار با محمدباقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه از طرف دومای مسکو خیرمقدم می گویم. روابط تهران و مسکو ریشه های بسیار دیرینه ای دارد  و برای اولین بار اعضای شورای شهر تهران سال 2004 از دومای مسکو بازدید کردند. در سال 2005 هیئت دمای مسکو در پاسخ به آن سفر به تهران آمدند و اطمینان داریم ملاقات امروز هم  به توسعه پایدار و افزایش همکاری های دو شهر تهران و مسکو کمک خواهد کرد.

    شاپوشنیکوف با بیان اینکه از امضای تفاهم نامه با شهرداری مسکو خیلی خوشحال شدیم و امیدواریم این تفاهم نامه بتواند به توسعه روابط منجر شود ادامه داد: مسکو بزرگترین کلانشهر اروپاست و 2500 کیلومتر مربع مساحت دارد. 12 منطقه اداری و 21 شهرک مسکونی در مسکو داریم. همچنین 146 تشکیلات شهرداری داریم.

    رئیس دومای مسکو با بیان اینکه این مجموعه، مدیریت شهر را بر عهده دارد، گفت: سه نهاد مجریه، مقننه و قضاییه در مسکو وجود دارند. قوه مقننه دومای شهر مسکو است. قوه مجریه، از دولت مسکو تشکیل شده که ریاست آن بر عهده شهردار مسکو است. همچنین در دولت مسکو ادارات مختلف است که مدیریت شهر را برعهده دارند. قوه قضاییه هم از دادگاه شهر مسکو تشکیل شده است. دادگاه شهر مسکو، دادگاه داوری و سایر دادگاه های مسکو قوه قضاییه مسکو را تشکیل می دهند.

    وی در تشریح سابقه تشکیل نهاد قانونگذاری در مسکو اظهار کرد: سال 1768 دومای مسکو به عنوان عالی ترین نهاد قانونگذاری تأسیس شد. 1786 تا سال 1917 دومای مسکو به فعالیت خود ادامه می داد. در این سال بعد از انقلاب، دومای مسکو منحل شد و قوه مجریه و قوه مقننه به شورای نمایندگان واگذار شد. در سال 1993 مجددا دومای شهر مسکو تشکیل شد و قوه مقننه در اختیار دوما قرار گرفت. امروز دومای مسکو تنها نماد عالی قانونگذاری شهر مسکو است. مدت فعالیت نمایندگان دوما 5 سال است و الان دوره ششم دومای مسکو در حال فعالیت است. در دومای مسکو 45 نماینده حضور دارند که نسبت به چند سال قبل تعداد 10 نفر به آنها اضافه شده است.

    شاپوشنیکوف درباره روند انتخابات دومای مسکو گفت: تمام 45 نماینده در انتخابات و با رأی اکثریت انتخاب می شوند.در دومای روسیه 4 اتحادیه نمایندگان را درست کرده ایم و بزرگترین اتحادیه نمایندگان نیز از حزب روسیه واحد تشکیل شده که 28 نفر از اعضای دوما مربوط به این حزب هستند.5 نفر حزب کمونیست روسیه و یک اتحادیه را درست کردیم از نمایندگان شهر مسکو که 10 نفر در دوما عضو دارد ولی این 10 نفر مستقل وارد انتخابات دوما شدند. یک نفر هم از حزب میهن و یک نفر هم از حزب لیبرال دموکرات روسیه در دوما حضور دارند.

    وی درباره جایگاه اجتماعی نمایندگان دومای مسکو خاطرنشان کرد: بیشتر از اقشار پزشکی، آموزش، مدارس عالی، سیاستمداران حرفه ای و تولیدکنندگان و تقریبا از همه اقشار در دوما حضور دارند و حتی از بخش جامعه کارگری هم حضور دارند. در دومای مسکو 18 زن و 27 مرد حضور دارند. جوان ترین نماینده ما 27 ساله و از حزب کمونیست روسیه هستند و مسن ترین نماینده هم 74 ساله و ایشان هم از حزب کمونیست روسیه هستند. در روسیه 74 حزب سیاسی به ثبت رسیده است. ولی در دومای مسکو 17 حزب سیاسی برای انتخابات شرکت کردند.

    رئیس دومای مسکو ادامه داد: یک مرکزی به نام مرکز رایزنی تاسیس کردیم و احزابی که در انتخابات شرکت کردند، هرکدام یک نماینده در این مرکز مستقر کردند تا درباره مسائل مختلف با آنها رایزنی شود و احزابی که در انتخابات شرکت نکردند چنین حقی ندارند. ما همچنین تلاش می کنیم از آینده غافل نشویم و با جوانان کار و مشارکت خواهیم کرد. در کنار دوما یک تالار جوانان را راه اندازی کردیم. هم براساس اصول حزبی و هم اصول کلی، جوانانی را در این تالار به کار گرفته ایم. هر حزب سیاسی که در دوما هست یک سهمیه دارد تا یک جوان مدنظرش را در این تالار به کارگیری کند و هر اداره ای که وجود دارد یک جوان را برای فعالیت در تالار جوانان دومای مسکو معرفی می کند. ما با وجود اینکه بودجه لازم را نداشتیم و امکانات وجود نداشت این کارها را انجام دادیم.

    وی درباره بودجه اداره پایتخت روسیه گف: بودجه شهر مسکو در بخش درآمدی حدود 22.5 میلیارد دلار و بودجه هزینه ای هم حدود 25 میلیارد دلار بود. برای بودجه سال آینده کمبود بودجه ما 3 درصد است. می توانیم با اقدامات و برنامه ریزی های مناسب این کمبود بودجه را به صفر برسانیم. 90 درصد بودجه ما از محل مالیات ها تأمین می شود. 51 درصد مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی است و 33 درصد هم مالیات بر درآمد سازمانهاست. 10 درصد هم از راههای غیر از مالیات است. وصولی هایی مانند اجاره زمین و غیره نیز دریافت می شود. براساس برنامه های هدفمندی که در مسکو اجرا می کنیم بودجه خود را تأمین می کنیم.

    شاپوشنیکوف در تشریح 14 برنامه و سیاست اصلی در مدیریت شهر مسکو گفت: توسعه بهداشت، توسعه آموزش، حمایت اجتماعی، توسعه نظام حمل و نقل، مسکن، توسعه زیرساختها و مهندسی و خدمات عمومی شهر، فرهنگ، ورزش، دولت آزاد، توسعه صنایع و توریسم، توسعه اقتصاد، افزایش جذابیت سرمایه گذاری در مسکو، سیاست شهرسازی و برنامه شهر امن، این برنامه ها را تشکیل می دهد.

    وی ادامه داد: 53 درصد از بودجه را که حدود 12 میلیارد دلار است برای اجرای برنامه های اجتماعی قرار می دهیم. بعد از آن هم بیشترین تمرکز را روی نظام حمل و نقل قرار داده ایم که حدود 23 درصد است. ما در 5 سال گذشته 702 کارخانه صنعتی تاسیس کردیم که 422 کارخانه با فناوری های عالی در حال فعالیت هستند. در چندین سال گذشته 17 پارک فناوری راه اندازی کردیم که 2 مورد از این پارک ها به نام تکنوپولیس فعالیت می کنند. تا سال 2017 نیز حدود 60 پارک فناوری را در مسکو راه اندازی میکنیم.

    رئیس دومای مسکو با بیان اینکه این شهر از نظر جذب سرمایه گذاری مقابل سایر کشورها مقام دهم را در اختیار دارد گفت: مسکو از نظر رتبه خرده فروشی ها در اروپا مقام اول و در جهان مقام هفتم را دارد. همچنین مقام اول از نظر ساخت اماکن مسکونی و غیرمسکونی را در جهان داریم. در سال 2015 علاوه بر بحرانی که داشتیم، 9 میلیون متر مربع مستغلات ساختیم که 7 میلیون آن مسکونی از جمله مسکن اجتماعی است. مسکو یکی از استانهای مهم روسیه است که همچنان می تواند شهروندان بی بضاعت را کمک کند و بعد از قرارداد با شهرداری با قیمت های پایین این خانه ها را اجاره کنند.

    وی افزود: در حال حاضر امتداد شبکه جاده در مسکو 4500 کیلومتر است و در 5 سال گذشته 400 کیلومتر راه و جاده احداث کردیم. 112 پل و تونل نیز در این مدت به بهره برداری رسیده است. این پل ها صرفا یک طبقه نیز و بعضا شبیه معجزه است. 795 مسیر خطی از جمله اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا داریم. 662 خط اتوبوس، 88 خط اتوبوس برقی و 45 خط تراموا فعالیت می کنند.  در سال 2011 تصمیم گرفتیم که خطی ویژه را احداث کنیم که پیش از آن وجود نداشت. در حال حاضر 210 کیلومتر از راههای مسکو خط ویژه است که روزانه یک و نیم میلیون نفر در این مسیر جابجا می شوند.

    شاپوشنیکوف گفت: اگر متروی مسکو نبود نمی توانستیم فقط با این وسایل نقلیه مسافران را جابجا کنیم زیرا روزانه 9 میلیون نفر با متروی مسکو تردد می کنند. متروی مسکو از نظر تراکم استفاده رتبه پنجم را در جهان و پس از پکن، توکیو، سئول و شانگهای در اختیار دارد. 300 کیلومتر طول متروی مسکو است که 220 ایستگاه دارد. تا سال 2018، 36 ایستگاه دیگر افتتاح می شود. براساس روند ساخت، فقط از پکن و شانگهای عقب هستیم. با اقدامات انجام شده توانستیم سرعت وسایل نقلیه را 12 درصد افزایش دهیم و 25 درصد فشردگی خیابانها کاهش یابد.

    وی ادامه داد: ما در حوزه حمل و نقل همچنین توجه خاصی به دوچرخه سواران داریم. 216 کیلومتر مسیر اختصاصی برای تردد دوچرخه سواران ایجاد کردیم و 2500 دوچرخه روزانه برای تردد در شهر اجاره داده می شود.توریست هایی که می آیند استفاده از دوچرخه بسیار جالب است و بعضا برای تردد در شهر از دوچرخه استفاده می کنند.

    رئیس دومای مسکو درباره وضعیت بازدید توریست ها از مسکو گفت:  در سال 2014، حدود 1605 میلیون توریست از مسکو بازدید کردند. بیش از 600 ساختمان که مربوط به میراث فرهنگی است در مسکو بازسازی شده که همین امر در افزایش ورود توریست به مسکو تأثیر داشته است. این ساختمان که در آن قرار داریم، در رمان جنگ و صلح لئو تولستوی به آن اشاره شده است و در این سالن یکی از مارشالهای ما بعد از مبارزاتی که با ارتش ناپلئون داشته، از سوی تولستوی روایت شده است. این سالن همانطور که از قدیم بوده، بازسازی و نگهداری شده است.

    شاپوشنیکوف گفت: تعداد ساختمانهایی که به عنوان میراث فرهنگی است روز به روز بیشتر می شود.مسکو شهری است که موزه های بسیاری دارد و مقام اول را از نظر تعداد موزه ها در اختیار دارد. در مسکو فستیوالهای زیادی حتی درسطح بین المللی برگزار می شود.

    وی در پایان گفت: مسابقات جهانی هاکی سال 2016 در مسکو برگزار می شود و در همین فرصت از دوستان تهرانی دعوت می کنیم حضور داشته باشند. همچنین 2018 مسابقات جهانی فوتبال برگزار می شود.

    محمدباقر قالیباف در دیدار با شاپوشنیکف رئیس دومای مسکو اظهار داشت: همکاری تهران و مسکو سابقه دیرینه ای دارد اما می توان گفت کارهای اجرایی و همکاری های اقتصادی کمتری بین این دو شهر رخ داده است.

    وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی و بازسازی شهر از دغدغه‌های مدیریت شهری است، گفت: تهران در دهه اخیر رشد چشمگیری داشته و توانسته در بخش های مختلف توجه دنیا را به خود جلب کند. در این سفر توافق نامه‌ای  بین شهرداری تهران و مسکو امضا شد تا همکاری های جدی بین این دو شهر شکل بگیرد.

    شهردار تهران تصریح کرد: فرصت امروز جمهوری اسلامی ایران و روسیه فرصت خوبی برای همکاری های بین دو کشور و پایتخت آنهاست و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و تبادل اطلاعات و تجربیات و همچنین اجرایی شدن برنامه های همکاری اقتصادی این روابط خوب بین تهران و مسکو به اوج برسد.

    قالیباف همچنین در پایان اظهارات رئیس مجلس دومای مسکو نیز گفت: در تهران نیز همین رویکرد و مسیر در حال طی شدن است؛ پارلمان شهری تهران هم 31 عضو و 6 کمیسیون تخصصی دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو