فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار خبر داد:‌

خیابان‌های تهران دارای کدمعبر می‌شوند

حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای پایتخت

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای معابر پایتخت خبر داد.

خیابان‌های تهران دارای کدمعبر می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا ، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام خبر حذف زبان خارجی از تابلوهای راهنمای نصب شده در سطح شهر گفت: یکی از انتقادات مردم همواره ناکافی بودن تابلوها و جانمایی بد آنها بوده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تصمیم بر آن است که تابلوهای هدایت مسیر اعم از ثابت و متغیر بدون قید زبان خارجی باشد ، گفت: از این پس تنها حروف فارسی بر روی تابلوها نوشته و حروف انگلیسی از آن حذف می‌شود و برای راهنمایی افراد غیرایرانی و توریست‌ها نیز از مدل شماره‌گذاری به عنوان روش مکمل استفاده می‌شود.

    وی افزود: خیابان‌های پایتخت به کد معبر مجهز می‌شوند و در حال حاضر نیز کارشناسان در حال ایجاد مدل بازنگری معابر شهری بر اساس شماره گذاری هستند.

    ایجاد اداره کل حمل و نقل عمومی در شهرداری
    وی همچنین از ایجاد اداره کل حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای اداری و استخدامی شهرداری تهران، این اداره کل بدون ایجاد پست‌های جدید تشکیل شد و وظایف مربوط به حمل و نقل عمومی از این پس به این اداره کل منتقل می‌شود.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه ایجاد این اداره کل یک ضرورت بوده است گفت: شرکت هلدینگ مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی، پایانه‌ها و سازمان تاکسیرانی از این پس موضوعات ستادی خود را با این اداره کل هماهنگ می‌کنند.

    وی همچنین با اشاره به توسعه سیستم هوشمند شهر گفت:‌ در راستای ارتقای ایمنی و کیفیت ترافیک توسعه سیستم هوشمند را در سال‌های اخیر در دستور کار قرار دادیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفت. به گونه ای که دوربین‌های عبور از چراغ قرمز، کنترل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین نظارت تصویری شهر و کنترل تونل‌ها و پل‌ها مدنظر قرار گرفت و پوشش خوبی در سطح تهران ایجاد شد.

    وی با بیان اینکه توسعه این سیستم در اولویت اقدامات این معاونت قرار دارد، گفت: اطلاعات خوبی در خصوص تغییرات ترافیک تهران به دست آمده و مقرر شده تیم‌هایی برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات تشکیل شوند تا بتوانیم نسبت به برنامه ریزی ترافیک سطح تهران اقدام کنیم.

    وی همچنین در خصوص سرانجام اجرای طرح LEZ‌ گفت: باید وزارت کشور اجرای این طرح را مصوب و ابلاغ کند و پس از آن ببینیم که چه تغییراتی صورت گرفته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط