فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد جایگاه‌داران برای تست خودروهای دوگانه‌سوز

عصر خودرو- رئیس انجمن جایگاه‌داران سی‌.ان‌.جی از پیشنهاد جدیدی برای بازرسی‌های جدید خودروهای دوگانه‌سوز خبر داد.

پیشنهاد جایگاه‌داران برای تست خودروهای دوگانه‌سوز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، اردشیر دادرس در خصوص تمهیدات لازم برای رسیدگی به خودروهای دوگانه‌سوزی که تست معاینه فنی انجام نداده‌اند، گفت: واقعیت این است که تست بازرسی در مورد این خودروها هر 2.5 تا سه سال باید انجام شود. این مساله در همه کشورها به صورت دقیق انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: متاسفانه در ایران مراکز معاینه فنی از مراکز تست و بازرسی جدا هستند و برهمین اساس، نیاز به مراکز بیشتری برای این کار وجود دارد. در حال حاضر دو میلیون و 500 هزار خودرو نزدیک به موعد بازرسی‌شان است که باید تا پایان سال این بازرسی را انجام دهند، چرا که در این صورت، خارج از وضعیت استاندارد به کار خود ادامه می‌دهند.

    دادرس در خصوص هزینه‌های این بازرسی، گفت: هزینه‌ها مشخص نیست ،چرا که بازرسی هر خودرو ممکن است به صورت متفاوت از خودروی دیگر انجام شود. برخی خودروها به صورت بصری، معاینه می‌شوند و برخی نیاز به کارهای بیشتری دارند.

    دادرس در عین حال در خصوص پیشنهاد انجمن جایگاه‌داران سی‌.ان‌.جی برای تسریع در انجام چنین بازرسی‌هایی گفت: پیشنهاد انجمن ما این بود که 10 درصد از کل کارمزد جایگاه‌داران برای این مساله یعنی ضوابط فنی، اختصاص یابد. یعنی 10 درصد از کل فروش، برای صندوق پشتیبانی سی‌.ان‌.جی منظور شود. 

    وی  تصریح کرد: این کار باید مانند همان چیزی باشد که در صنعت گاز مایع انجام می‌شود. در این صورت بازرسی‌ها سریع‌تر انجام می‌شود و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد، ایجاد نخواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو