فونیکسریمکسبهتام

در مانور ماشین آلات و تجهیزات ستاد برف روبی شهر تهران مطرح شد

خرید بیش از ۱۲۰۰ خودرو تخصصی برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهر تهران

عصر خودرو- معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: بیش از ۱۲۰۰ خودروی تخصصی برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهر تهران برای زمستان امسال خریداری شده است.

خرید بیش از ۱۲۰۰ خودرو تخصصی برای برف‌روبی خیابان‌ها و معابر شهر تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم،‌ مجتبی عبداللهی در مانور ماشین آلات و تجهیزات ستاد برف روبی شهر تهران با بیان اینکه طی دوسال اخیر میزان مصرف نمک در زمان بارش برف بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: دو سال است که از روش CMA استفاده می‌کنیم. این روش در تمامی مناطق آنالیز شده و میزان ماشین آلات مورد نیاز استخراج شده است به همین منظور در جهت استفاده از ماشین آلات و کاهش نیروی انسانی و استفاده از خودروهای تخصصی در زمان بارش برف عمل خواهیم کرد.

    وی با اشاره به اینکه پدیده lNino در زمان بارش باران شدید و laina در زمان برف شدید است، ادامه داد: بیش از 1200 خودروی تخصصی در این زمینه خریداری شده است.

    عبداللهی با اشاره به اینکه می‌توانیم با برنامه‌ریزی از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: امسال سامانه 137 و شرکت حریم‌بان در زمان بارش برف در کنار خدمات شهری قرار می‌گیرد ضمن اینکه از ظرفیت آتش نشانی تهران در زمان بارش برف نیز استفاده خواهیم کرد.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه مأموریت‌های راهور در سطح شهر مأموریت‌های ما نیز هست، گفت: این درحالی است که مأموریت‌های شهرداری تهران نیز در کنار مأموریت‌های راهور قرار دارد‌. بخصوص در زمان بارش‌های سنگین در تقاطع‌ها و میادین اصلی شهر تهران حضور می‌یابیم‌. به همین منظور جلسه‌ای با سردار ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص سد معبر وانت‌ها در معابر پایتخت داشته‌ایم‌.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته بارش برف در منطقه یک به گونه‌ای بود که 30 هزار پیام به 137 گزارش شد، ادامه داد: عمدتاً شهروندان در پیام‌های خود درخواست برف روبی از مقابل پارکینگ‌های منازل را داشتند و به همین منظور سال گذشته سی خودروی bobcat اختصاص داده شد اما نیازمندیم این فرهنگ جا بیفتد که شهروندان در این مواقع‌ از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

    عبداللهی با اشاره به اینکه در اواسط آذرماه تمامی مناطق در آماده باش کامل و 100 درصدی برف روبی قرار می‌گیرند، ادامه داد: استقرار مخازن شن در برخی تقاطع‌ها و زیر چراغ‌های قرمز جای مناسبی نیست و باید درباره در این موضوع تصمیم گیری شود.

    حسین جعفری‌، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه میزان نمک درخصوص برف روبی را براساس مصوبه شورای شهر کاهش داده‌ایم، گفت: امسال 24 درصد میزان مصرف نمک کاهش پیدا کرده است‌ به گونه‌ای که طی دو سال اخیر با کاهش 50 درصدی روبرو بوده‌ایم .این در حالی است که افزایش ماشین آلات جدید و مواد یخ زدا همچون CMA استفاده می‌شود‌.

    وی با اشاره به تأمین ماشین آلات تخصصی برف روبی در کنار مواد یخ زدا یادآور شد: این ماشین آلات درکنار مواد یخ زدا خریداری شده و در زمان بارش برف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    سردار حسینی: کنترل برخی متغیرهای موجود در تهران از دست پلیس خارج است

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در زمان بارش برف درشهر تهران می‌توانیم همکاری و هم افزایی خوبی با شهرداری تهران داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اما ارتباط و هم افزایی ما در حدقابل قبول نیست و باید افزایش یابد بسیاری از متغییر‌های موجود در دست ما نیست اما می‌توانیم اقدامات کنترلی ویژه‌ای داشته باشیم که این موضوع در زمان بحرانی اهمیت خود را نشان می‌دهد‌.

    تیمور حسینی ادامه داد: در کلانشهری همچون تهران مشکلات ساختاری در برابر بحران و مدیریت بحران ضعیف است چرا‌که تاب آوری پایتخت ضعیف است و مهم است که در این مواقع اقدام سریعی از خودمان به نمایش بگذاریم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط