فونیکسریمکسبهتام

ماجرای مرخصی‌های ۵ هزار تومانی در پایتخت

عصر خودرو- گلایه های قشری که برای مرخصی رفتن هزینه پرداخت می کنند خواندنی است.

ماجرای مرخصی‌های ۵ هزار تومانی در پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، برابر قانون کار ایران کارگران و کارمندان در سال 26 روز مرخصی استحقاقی دارند که در قبال مرخصی رفتن دستمزد آن روز از سوی کارفرما پرداخت می شود.

    اما انگار برای همین مرخصی رفتن باید کلی هزینه کرد تا اجازه مرخصی رفتن را داشته باشی. مرخصی ای که یک حق محسوب می شود و در دخل و تصرف کسی نیست.

    تعدادی از رانندگان تاکسی در خصوص ماجرای مرخصی شان می گویند: هر زمانی که بخواهیم به مرخصی برویم باید برگه مرخصی را از سازمان دریافت کنیم و پس از تکمیل برگه مرخصی به مسئول مربوطه جهت تایید برگه مرخصی اهدا می شود اما بابت دریافت برگه مرخصی باید 5 هزار تومان پرداخت کنیم در غیر اینصورت برگه مرخصی به ما رانندگان تعلق نمی گیرد.

    حالا با یک حساب سر انگشتی می توان هزینه تمام شده  مرخصی های استحقاقی برای هر راننده تاکسی که 130 هزار تومان در سال آب می خورد را تخمین زد. قشری که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

    ماجرای مرخصی های پولی را از نظری، مدیر امور شرکت های تاکسیرانی پیگیر شدیم و این مقام مسئول افزود: برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هر نامه و معرفی نامه ای که شرکت به راننده تحویل می دهد مبلغ 5 هزار تومان در ازای ارائه معرفی نامه از راننده تاکسی اخذ می کند. اما با توجه به شکایات متعدد رانندگان تاکسی ها و با توجه به بازنگری که در حال انجام است به دنبال آن هستیم تا شرایطی فراهم شود که رانندگان برای دریافت برگه مرخصی از طریق کارتابل، اینترنتی اقدام کنند و هزینه دیگری نیاز نیست پرداخت کنند اما برای دریافت برگه مرخصی به صورت حضوری مبلغ باید پرداخت شود.

    وی در ادامه بیان کرد : حدود یک ماه است این موضوع در حال پیگیری است و پیش بینی ما بر این است که تا یک ماه آینده این مشکل رانندگان تاکسی حل شود. البته باید عوامل پلیس راه را هم توجیه کنیم که رانندگان تاکسی را به دلیل نداشتن برگه مرخصی جریمه نکنند چرا که شاید اتفاقی برای تاکسیران رخ دهد که ضرب العجلی به مرخصی برود.

    حالا رانندگان تاکسی ها در انتظار تحقق وعده مسئولان سازمان تاکسیرانی برای حل مشکل مرخصی های پولی خود هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط