فونیکسریمکسبهتام

رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا خبر داد

احتمال مشارکت ایتالیایی‌ها در خودروسازی ایران

عصر خودرو- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا از احتمال مشارکت ایتالیایی‌ها در صنایع خودروسازی و ساختمانی ایران خبر داد.

احتمال مشارکت ایتالیایی‌ها در خودروسازی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، احمد پورفلاح درباره سفرهیات بلند پایه اقتصادی ایتالیا به ایران و جدیدترین زمینه‌های همکاری دو کشور اظهارکرد: این چهارمین هیات بلند مرتبه و پرتعداد از ایتالیا است که پس از توافق به ایران آمده است.
    وی ادامه داد: قرار است همکاری‌ها بعد از سفر این هیات بلند مرتبه در زمینه‌های مختلفی از جمله خودرو، ساخت و ساز، محیط زیست، مسائل پولی و بانکی، صنایع کوچک و متوسط مانند چرم، سنگ،کاشی، سرامیک، آجر و ... اتفاق بیفتد. این شرکت‌های ایتالیایی زمینه‌های متنوعی فعالیت دارند که با ریاست معاون توسعه بازرگانی ایتالیا به ایران آمده‌اند.

    پورفلاح افزود:‌ این هیات بلند مرتبه ایتالیایی امروز – یکشنبه – به میزبانی بخش بازرگانی ایتالیا در تهران (ایچه) در برج میلاد گردهمایی دارند. همچنین فردا - دوشنبه - این هیات در اتاق بازرگانی تهران حضور خواهند داشت و در بعد ظهر همان روز نیز از چند کارخانه بازدید می‌کنند.

    رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا درباره قرارداد‌های احتمالی که بین شرکت‌های دو کشور منعقد خواهد شد، عنوان کرد: از پیش مشخص نشده است که تفاهم‌نامه‌ها در چه زمینه‌هایی به امضا برسد اما هیات ایتالیایی بازدیدی از ایران خودرو خواهد داشت و با توجه به اینکه تعدادی از قطعه‌سازان و خودروسازان ایتالیایی در ترکیب این هیات حضور دارند ممکن است با صنایع خودروسازی ایران قرارداد ببندند. همچنین این احتمال وجود دارد که با انجمن صنایع ساختمانی در پروژه‌هایی به تفاهم برسند و قرار داد امضا کنند.

    وی همچنین گفت: به طور کلی زمینه همکاری‌ها بسیار متنوع است اما از پیش، برنامه برای امضا تفاهم‌ها تهیه نشده است و نتیجه نهایی آن فردا مشخص خواهد شد.

    به گفته پورفلاح، ایتالیا مصمم است که بار دیگر به جایگاه قبلی روابط تجاری با ایران باز گردد، چرا که اکنون حجم روابط تجاری از هفت میلیارد یورو در هشت سال گذشته به 1.4 میلیارد یورو در سال 2014 رسیده است.

    رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا درباره تاثیر سفر‌ هیات‌های تجاری ایتالیایی به ایران در ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر روابط اقتصادی دو کشور گفت: در ماه‌های گذشته هیات‌هایی بین دوکشور در رفت آمد بوده‌اند. در این سفر‌ها مبادله اطلاعات انجام شده و ‌زمینه‌های همکاری‌ها شناخته و رصد شده است اما واقعیت این است که قدم جدی زمانی برداشته می‌شود که عملا برداشته شدن تحریم‌ها آغاز شود. تا زمانی که سوئیفت بر قرار و ارتباط بانکی ایران با شبکه بین المللی برقرار نشود نمی‌توان انتظار زیادی داشت. اما به هرحال این پیش زمینه‌ها برای توسعه همکاری‌ها بیشتر لازم بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو