فونیکسریمکسبهتام

همایش تجاری ایران و ایتالیا؛

نعمت زاده از آغاز مذاکره با «فیات» برای ساخت خودرو در کشور خبر داد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز مذاکرات یکی از خودروسازان ایرانی به فیات ایتالیا خبر داد و گفت: این شرکت برای همکاری با خودروساز ایرانی اعلام آمادگی کرده و ایران نیز برای همکاری استقبال می کند.

نعمت زاده از آغاز مذاکره با «فیات» برای ساخت خودرو در کشور خبر داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، محمدرضا نعمت زاده امروز(یکشنبه) در حاشیه همایش تجاری ایران و ایتالیا در سالن همایش برج میلاد در نشستی خبری با حضور خبرنگاران ایرانی و ایتالیایی افزود: بیش از 10 سال پیش مذاکراتی بین خودروسازان ایرانی و فیات انجام شده بود اما از آنجایی که این شرکت با آمریکا همکاری خود را آغاز کرد، به فیات اجازه همکاری با ایران داده نشد.
    وزیر صنعت از آمادگی برای همکاری با فیات برای تولید خودروهای سبک، تجاری، موتورهای گازسوز و اتوبوس خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی ها، قرار است در کمتر از 10 سال، سه میلیون خودرو تولید شود که یک سوم آن صادراتی باشد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در زمینه خودرو به دنبال شرکای معتبر هستیم، ادامه داد: در این زمینه در چند مورد در حال نهایی کردن توافق هستیم.
    وی خاطرنشان کرد: در بخش ساخت قطعات خودرو نیز ایران دارای شرکت های متعددی است که علاقه مندیم با شرکت های ایتالیایی همکاری کنند.

    ** طرح 15 میلیارد یورویی در بخش راهسازی برای سرمایه گذاری خارجی
    نعمت زاده با بیان اینکه ایران دارای پروژه های متعدد در زیرساخت هاست، گفت: برنامه های مختلفی در این زمینه در دست اجرا داریم و بر همین اساس یک ماه پیش اعلام شد که 15 میلیارد یورو طرح مشخص در بخش راهسازی وجود دارد.
    وی ادامه داد: طرح هایی در بخش راه های جاده ای، بنادر و راه آهن در ایران وجود دارد و پروژه های جدیدی در بخش راه آهن در اولویت قرار گرفته اند.
    وی با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران در هفته گذشته گفت: برقی کردن خط راه آهن تهران - شمال در این سفر به امضای طرفین رسید و قرار شد این خطر راه آهن فاینانس شود.
    این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: در بخش احداث فرودگاه نیز چندین فرودگاه برای سرمایه گذاری اعلام شده است که عمدتا فرانسوی ها در این بخش شرکت کردند؛ ضمن اینکه برای ساخت بنادر در خلیج فارس و دریای عمان نیز در راستای احداث دو شهرک صنعتی بزرگ نیاز به سرمایه گذاری داریم.
    وی با اشاره به رونمایی از قراردادهای جدید نفت و گاز گفت: دیروز(شنبه) این قراردادها در همایشی رونمایی شد که 20 شرکت از ایتالیا نیز حضور داشتند.
    وی گفت: البته باید این امر را مدنظر قرار داد که توسعه روابط اقتصادی بدون ارتباطات بانکی انجام نمی شود و بانک مرکزی و همچنین سایر بانک ها در چند ماه گذشته اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.
    ادامه دارد...
    نعمت زاده اضافه کرد: سیاست صنعتی کشور ما عمدتا بر سرمایه گذاری و همکاری مشترک بنا نهاده شده و همچنین استفاده از بازارهای یکدیگر مورد توجه است؛ انتظار داریم همانطور که بازارهای ما در اختیار شرکت های خارجی قرار می گیرد تولید داخل ایران نیز از بازارهای آن شرکت ها برخودار باشد.
    وی ادامه داد: این تفاهم نامه های کمک کننده به بخش خصوصی ایران و ایتالیا است چون ایتالیا در زمینه چرم، کیف و کفش، دانش و طرح خوبی دارد، بنابراین می تواند یکی از کشورهایی باشد که ما در این زمینه با آنها همکاری داشته باشیم.
    وی افزود: در حال حاضر در نمایشگاه صنعت چرم نیز شرکت هایی از کشور ایتالیا حضور دارند و مذاکراتی برای همکاری ایران و ایتالیا در حال انجام است.
    وی با اشاره به ظرفیت های داخلی کشور در مورد صنعت چرم گفت: ما دانشکده ای برای کفش و چرم داریم که می توانیم آن را توسعه دهیم و در تبریز نیز قطب چرم و در تهران چرم شهر داریم که با همکاری هم می توانیم آن ها را توسعه دهیم.
    نعمت زاده در پاسخ به سوال یک خبرنگاران ایتالیایی در مورد نقش دولت در توسعه سرمایه گذاری ایتالیا و دیگر کشور ها در ایران گفت: سیاست دولت بر توسعه همکاری ها است؛ زمینه همکاری در بخش صنعت، معدن، گردشگری و زیرساخت های اقتصادی فراهم است.
    وی ادامه داد: قانون جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران اجرا می شود که این قانون از اصل سرمایه گذاری حمایت می کند؛ همچنین قانون مالیات بر درآمد نیز به طور مشخص و ثابت تعیین شده است؛ برای سرمایه گذاری خارجی تا چهار سال مالیات بر درآمد معاف شده است و اگر این سرمایه گذاری در مناطق محروم باشد معافیت مالیات بر درآمد تا 14 سال و اگر در مناطق آزاد باشد تا بیست سال اعمال خواهد شد.
    وی ادامه داد: اگر شرکت های خارجی، شرکتی را در ایران ثبت کنند می توانند مالک زمین باشند؛ ما مشوق هستیم و می توانیم شرکت هایی به صورت مشترک داشته باشیم که کارهای خود را در سایر کشورها نیز توسعه دهیم.
    وی افزود: الحاق به WTO (سازمان تجرارت جهانی) در حال فراهم شدن است؛ ما داریم مذاکره می کنیم تا به WTO ملحق شویم چرا که ما بزرگترین اقتصاد جهان خارج از WTO هستیم.
    نعمت زده اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با اتحادیه اروپا در زمینه گمرکی و تجاری به توافق برسیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو