فونیکسریمکسبهتام

مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتر CNG در کشور

صرفه‌جویی ۲۸ میلیارد دلاری با مصرف CNG

عصر خودرو- رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG با اشاره به اینکه با مصرف این سوخت ۲۸ هزار میلیارد دلار صرفه‌جویی شده است گفت: به طور متوسط سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی را به کشور به ارمغان می‌آورد.

صرفه‌جویی ۲۸ میلیارد دلاری با مصرف CNG
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه‌داران کشور اظهار داشت: امروزه صنعت سی ان جی در ایران با داشتن 3.8 میلیون خودرو نخستین ناوگان حمل و نقل را به خود اختصاص داده به طوری که 95 درصد تاکسی‌ها و 65 درصد خودروهای عمومی مجهز به سی ان جی هستند.

    وی تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار و 280 جایگاه سوخت‌گیری در کشور ارائه خدمات می‌کند که نزدیک 4 درصد از سبد گاز کشور را شامل می‌شود همچنین با 25 درصد از درآمد شرکت گاز و نیز 260 هزار کیلومتر خطوط لوله گازرسانی و 34 هزار کیلومتر فشار قوی سرویس‌دهی می‎‌کند.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران کشور ادامه داد: با سرمایه‌گذاری 6 هزار و 500 میلیارد تومان بخش خصوصی و دولتی در این صنعت حدود 28 هزار میلیارد دلار صرفه‌جویی شده به طوری که سالانه 2 هزار و 500 میلیارد تومان درآمدزایی را به کشور به ارمغان می‌آورد که برای 24 هزار نفر اشتغال‌زایی فراهم شده است.

    دادرس با اشاره به تولید 2هزار و 200 میلیارد مترمکعب گاز از پارس جنوبی روزانه 15 تا 20 میلیون مترمکعب گاز در کشور به مصرف می‌رسد که این امر کمک قابل توجهی به این صنعت می‌کند. امروزه با تولید 20 میلیون مترمکعب گاز روزانه حدود 20 میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی می‌شود به طوری که به ازای هر مترمکعب تولید سی ان جی و جایگزینی یک لیتر بنزین 30 سنت صرفه‌جویی را به همراه دارد.

    وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک 7 میلیارد مترمکعب گاز سی ان جی در کشور به مصرف رسیده که حدود 3.5 میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی را به همراه داشته است.

    رئیس انجمن جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: محور توسعه اقتصاد ایران در حوزه انرژی سی ان جی که پاشنه آشیل این محور توسعه در حوزه حمل و نقل سی ان جی است.

    دادرس ادامه داد: براساس آمار انرژی بین‌المللی 1404 حداقل به 8 میلیون خودرو در کشور برسیم برای این امر مهم بایستی خود را معیارهای دولت تطبیق و با آنها تعامل و همکاری دوسویه داشته باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو