فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد:

اجرای طرح زمستانی پلیس راه گیلان

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه گیلان از اجرای طرح زمستانی این نیرو در استان خبر داد.

اجرای طرح زمستانی پلیس راه گیلان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، مهیار رستگار امروز با اشاره به اینکه طرح زمستانی از امروز در گیلان اجرایی می‌شود، اظهار کرد: طرح زمستانی از امروز 23 آذر ماه جاری به مدت سه ماه اجرا می‌شود.

    وی پوشش راه‌های گیلان به‌ویژه جاده‌ها و گردنه‌ها را از جمله اهداف طرح زمستانی عنوان کرد و افزود: در این طرح 90 دستگاه خودرو حضور دارند.

    فرمانده پلیس راه گیلان تغییر شرایط آب و هوایی را از جمله دلایل زودهنگام اجرای طرح زمستانی ذکر کرد و گفت: سعی کردیم برای محورهای کوهستانی افزایش تیم‌های زمستانی را داشته باشیم.

    وی از افزایش 50 درصد نیروها و 30 درصد تجهیزات خودروها در طرح زمستانی مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمستان داشتن تجهیزات و سالم بودن خودرو امری مهم است و تجهیزات خودرویی در بارش برف کمک می‌کند.

    رستگار با بیان اینکه امسال تجهیزات خودروها جزو اولویت‌های نخست ماست، تصریح کرد: در وقوع حوادث جاده‌ای نیروی انسانی نقش مهمی دارد.

    وی با اشاره به کاهش پنج درصدی تلفات جاده‌ای گیلان در هشت ماه گذشته، گفت: رعایت نکات ایمنی و مقررات رانندگی از جمله عوامل این کاهش است.

    فرمانده پلیس راه گیلان با تصریح بر اینکه هر سال باید کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای را داشته باشیم، یادآور شد: هنوز به شاخص نرسیده‌ایم و رسیدن به شاخص‌ها سخت بوده اما با توجه به این موضوع، پنج درصد کاهش تلفات جاده‌ای گیلان پایین‌تر از نرم کشوری است.

    وی در بحث نقاط پرحادثه و آشکارسازی جاده‌های گیلان اظهار کرد: سال گذشته آشکارسازی نقاط پرحادثه گیلان صورت گرفته و 60 نقطه ایمن‌سازی شده و امسال امیدواریم بقیه 50 نقطه را ایمن‌سازی کنیم.

    رستگار محور رشت به لاهیجان را پرحادثه‌ترین مسیر در گیلان خواند و یادآور شد: محور آستارا به اردبیل نیز حادثه‌آفرین است.

    وی برخورد با تخلف‌های حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیر مجاز که نقض آنها موجب حادثه می‌شود را از برنامه‌های طرح زمستانی عنوان کرد و متذکر شد: در هشت ماه گذشته 30 هزار تخلف حادثه ساز در جاده‌های گیلان کنترل شده است.

    فرمانده پلیس راه گیلان درباره میزان حوادث رانندگی در هشت ماه گذشته خاطرنشان کرد: در این مدت 5 هزار و 500 نفر در حوادث رانندگی گیلان مجروح و تعدادی نیز جان باختند.

    وی توقیف 9 هزار موتور را از اقدام‌های پلیس راه گیلان در مدت مذکور عنوان کرد و یادآور شد: برخورد با تخلفات آمار قابل تأمل است و با تخلف «انحراف از مسیر» در طرح زمستانی با شدت برخورد می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو