فونیکسریمکسبهتام

لکسس از گیاه پلاستیک تولید می کند

عصر خودرو- با وجود ناسازگاری و عدم تطابق میان مواد طبیعی و مصنوعی، لکسس به دنبال محقق کردن این غیرممکن است.

لکسس از گیاه پلاستیک تولید می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، لکسس سال های متمادی است که از دانه های گیاهانی همچون سویا و کرچک به علاوه فیبرکنف و گچ سفید در اجزای داخلی خود استفاده می کند که همگی به طور خاص و براساس نیازهای خاص استفاده می شوند.
    اما چیزی که باعث شد ما به بیان این مطلب بپردازیم دستیابی و توسعه کمپانی لکسس در زمینه تولیدات بر اساس مواد طبیعی بود، که با تولید CT200 و استفاده از پلاستیک سازگار با محیط زیست این موفقیت حاصل شد.


    این پلی اتیلن جدید "bio-PET " نام دارد که علاوه بر سازگاری با محیط زیست، منبع تجدید پذیر و قابل دسترسی است که برگرفته از منبع دانه های نیشکر می باشد.
    پلی اتیلن یا PET پلاستیک کاملاً  در دسترسی است که امروزه به راحتی در تمام خانه های مدرن یافت می شود و در چرخه بازیافت به عنوان اولین پلاستیک سازگار با این چرخه شناخته شده است.
    PET  قابل بازیافت است اما مونواتیلن گلیکول هنوز از مواد نفتی ساخته می شود که غیر قابل تجدید است.
    Bio در PET به معنی منابع بیولوژیکی خام و تجدید پذیر است.

    چرخه تولیدات در لکسس کاملاً تجدید پذیر است و مواد تولیدی با نزدیک شدن به پایان طول عمر مفید مجدداً تجزیه و احیا می شوند.


    عملکرد مناسب با حداکثر بازدهی و انتقال حس مثبت در زمان لمس سطوح داخلی لکسسCT200 باعث شده که این کمپانی در تولیدات سطوح داخلی این خودرو از این مواد استفاده نمایند. 30% از پلاستیک استفاده شده در این سطوح علاوه بر مقاومت و دوام بسیار بالا قابل تجدید نیز می باشند.
    بدیهی است استفاده از این مواد سازگاری بسیار مناسبی با محیط زیست دارد. اما استفاده لکسس از این قبیل مواد به دلیل درخواست اکید دولتش نیست، بلکه پیشتر از این ها این کمپانی در مسائلی از این دست پیشگام بوده است. استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست تاسطح 95% تجدید پذیری تعهدی است که کمپانی لکسس تا سال 2015 برای خود تعریف کرده است.
    در حال حاضر، لکسس از این pet ها برای پوشش سطح داخلی خودرو تا بیش از 80% استفاده می کندکه بالاترین میزان استفاده از این متود با کاهش سطح کربن در لکسس CT200H مشاهده می شود واین در حالی است که سایر مدلها در خط تولید استفاده از این تکنولوژی در انتظار هستند.
    اگر چه لکسس اعلام کرده استفاده از این pet ها در اسن سطح در خودرو های مختلف متفاوت خواهد بود.
    جهت مشاهده قیمت و شرایط فروش لکسس در ایران به سایت www.irtoya.com مراجعه نمایید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو