فونیکسریمکسبهتام

مدیرراهداری استان قزوین:

سالانه ۷۰ میلیون خودرو در جاده های استان قزوین تردد می کنند

عصر خودرو- مدیر راهداری راه و شهرسازی استان قزوین گفت: راههای استان با قرار گرفتن در مسیر، شمالغرب و مرکز کشور محورهای ملی است و سالانه بیش از ۷۰ میلیون خودرو از جاده های استان عبور می کنند.

سالانه ۷۰ میلیون خودرو در جاده های استان قزوین تردد می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرنگار مهر، جواد حق لطفی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از راهداران استان که در سالن قائم شهرداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: نگهداری از جاده ها به عنوان سرمایه ملی کشور مسئولیتی سنگین و هزینه بر است که بی توجهی به آن خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند.

    وی افزود: به ازای هر سه سال اقدام دیرهنگام در فعالیتهای نگهداری از جاده ها باید هزینه هایی تا پنج برابر و با دیرکرد پنج ساله باید تا 18 سال هزینه کنیم تا وضعیت جاده ها مناسب شود.

    حق لطفی تصریح کرد: راهداری اگر بموقع صورت گیرد می تواند هزینه های کشور و استان را بسیار کاهش دهد که انتظار داریم اعتبارات راهداری بموفع و به میزان مناسب تخصیص داده شود تا فعالیتهای نگهداری متوقف نشود.

    10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راههای استان

    مدیر راهداری استان قزوین بیان کرد: نگهداری از حدود 200 هزار کیلومتر جاده های کشور به 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در استان قزوین هم نگهداری از حدود شش هزار کیلومتر راه به اعتبارات قابل توجهی نیازمند است که بخش کمی از آن محقق می شود.

    حق لطفی گفت: برای نگهداری از راههای استان بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در بهترین شرایط تنها یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده می شود که همه آن هم پرداخت نمی شود.

    300 راهدار در قالب 40 اکیپ طرح زمستانی را اجرا می کنند

    وی اضافه کرد: در اجرای طرح زمستانی 300 راهدار با 252 دستگاه ماشین آلات راهداری در قالب 40 اکیپ به صورت شبانه روزی در جاده های استان خدمت رسانی می کنند.

    مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان قزوین اظهارداشت: در عملیات اخیر که پس از کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان قزوین انجام شد راهداران با حضور بموقع توانستند با امدادرسانی و بازگشایی مسیرها نسبت به ایمن سازی جاده ها اقدام کنند.

    وی گفت: در این عملیات و نیز اجرای طرح زمستانی 300 راهدار در قالب 40 اکیپ با استفاده از 252 دستگاه انواع ماشین الات سنگین راهداری با استقرار در 24 راهدارخانه  نسبت به امدادرسانی و بازگشایی مسیرها اقدام کرده اند.

    حق لطفی افزود: طرح زمستانی تا اسفند ماه ادامه خواهد یافت تا مسیر عبور رانندگان و مسافران درجاده های استان ایمن شده و تردد در آن روان و بی حادثه باشد.

    عبور سالانه 70 میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین

    مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان قزوین گفت:با موقعیت ارتباطی مناسب استان و قرار گرفتن در مسیرهای شمال و شمال غرب و پایتخت سالانه حدود 70 میلیون دستگاه خودروی سواری سبک و سنگین از استان عبور می کنند که این جایگاه ملی نشان می دهد باید به این محور توجه ویژه داشت.

     


    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط