فونیکسریمکسبهتام

آخرین شایعات درباره سلامتی مرد شماره یک اتومبیلرانی دنیا

عصر خودرو- نزدیک به دو سال می‌شود که غول افسانه‌ای دنیای فرمول یک از کانون اخبار دوره شده و کسی دیگر گفت‌وگویی با میشائیل شوماخر ندارد.

آخرین شایعات درباره سلامتی مرد شماره یک اتومبیلرانی دنیا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبر آنلاین، قهرمان 7 دوره رقابت‌های فرمول یک دنیا که دو سال پیش در پیست مریبل دچار سانحه شد، هنوز بهبود پیدا نکرده و کسی دقیقاً از وضعیت جسمانی او خبر ندارد. با این حال او که پس از برخورد جمجمه‌‌اش با یک صخره در زمان اسکی، به کما رفته بود، به دلیل اینکه خطر مرگ تهدیدش نکند 6 ماه در کمای مصنوعی نگه داشته شد. «شومی» پس از اینکه از کمای مصنوعی بیرون آمد، بعد از چندی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گرونوبل تحت درمان بود و بعد هم به سوئیس فرستاده شد تا در نهایت به خانه خودش برود و بقیه مراحل درمانی‌‌اش که گفته می‌شد طاقت‌فرسا و زمانبر است را در خانه انجام دهد.

    فلج شدن قهرمان دنیا
    با این حال اگرچه خبر خارج شدن از کمای شوماخر، بسیاری را خوشحال کرد ولی اخباری که از وضعیت جسمانی او به بیرون مخابره شد حال روحی بسیاری را به هم ریخت: «قهرمان اتومبیلرانی دنیا کاملاً فلج شده است.» در واقع شوماخر با توجه به ضربه‌ای که به سرش خورده بود توانایی حرکت کردن را از دست داده بود. در آن زمان به نقل از رسانه‌های آلمانی خبری منتشر شد که ویلچر ویژه‌ای برای او در نظر گرفته که شوماخر با قرار دادن سنسور حرکتی آن در دهانش می‌تواند این ویلچر را هدایت کند، چراکه تنها عضله صورتش است که قادر به حرکت است. البته در همان زمان هم عنوان شد این ویلچر برای زمانی ساخته شده که او بتواند کمی شرایط جسمانی‌‌اش را بهبود ببخشد. در کنار این اخبار بد، خبر مربوط به کم شدن وزن قهرمان 7 دوره رقابت‌های فرمول یک دنیا هم بود‌. شومی که زمان فعالیتش در عرصه اتومبیلرانی ذره‌ای از لحاظ جسمانی مشکل نداشت پس از بستری شدن و به کما رفتن، نزدیک به 30 کیلو وزن کم کرده بود.

    بالاخره معجزه‌ای در کار است!
    با این حال و در شرایطی که خانواده و مدیر برنامه‌های او عنوان می‌کردند نزدیک به چند سال زمان می‌برد تا شوماخر بتواند کمی شرایطش را بهبود ببخشد، روز سه‌شنبه یکی از مجلات آلمانی تصویری از شوماخر منتشر کرد و خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای هواداران این ورزشکار روی جلدش نوشت. مجله «بونته» در این مورد نوشت: «شوماخر می‌تواند دوباره راه برود!» این مجله در گزارشی که از شومی نوشته بود، به جزئیات بیشتری هم اشاره کرد: «میشائیل خیلی لاغر شده ولی او می‌تواند به کمک پزشکش چند قدمی بردارد. ضمن اینکه او حالا این توانایی را پیدا کرده که دست راستش را هم بالا بیاورد.» همین مجله البته ابتدای همین سال نوشته بود که شوماخر چشمانش را باز کرده و حتی توانسته چند کلمه هم بر زبان بیاورد.

    تکذیب خانواده شومی
    این موضوع دوم، یعنی اینکه شوماخر چشمانش را باز کرده و چند کلمه هم حرف زده، خیلی زود توسط خانواده شوماخر در آن زمان تکذیب شد و حتی آنها از این مجله آلمانی شکایت کردند که جزئیات زندگی شخصی قهرمان دنیا را فاش کرده. البته این خبر تازه مبنی بر اینکه شوماخر می‌تواند چند قدم هم بردارد، خیلی زود توسط نزدیکان شوماخر و البته سابینی کم، مدیر برنامه‌ها و سخنگویش تکذیب شد. خانم کم درباره اخباری که مجله بونته منتشر کرده، گفت: «متأسفانه اخبار جدیدی که در مطبوعات منتشر شده مجبورمان کرد یک بار دیگر شفاف‌سازی کنیم.اطلاعاتی که درباره میشائیل داده شده صحت ندارد. این شایعات غیرمسئولانه عنوان شده چون باتوجه به شدت مصدومیتی که شوماخر داشته، حفاظت از زندگی شخصی او اهمیت بسیاری زیادی پیدا می‌کند.»

    اعترافات یک دوست
    در همین راستا در ماه اکتبر بود که راس براون، مدیر فنی سابق تیم فراری و دوست شوماخر (46 ساله) در گفت‌وگو با رسانه‌های انگلیسی از روند بهبود آرام شوماخر پرده برداشته بود: «من بارها به دیدن شوماخر رفته‌ام. کورینا، همسر شومی، هم گهگاهی به من زنگ می‌زند تا من را در جریان احوالات او بگذارد. به‌هر‌حال هر روز به دعا کردن‌مان ادامه می‌دهیم به این امید که او بتواند بهبود پیدا کند، حداقل تا یک جایی وضعیتش بهتر شود... این بهبودی کُند صورت می‌گیرد ولی همچنان جای امیدواری باقی است.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو