فونیکسریمکسبهتام

نکو مطرح کرد:

اخذ عوارض از تونل و بزرگراه ها نادیده گرفتن حقوق شهروندان است

افزایش ترافیک و آلودگی هوا درپی اجرای طرح

عصر خودرو- عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از طرح اخذ عوارض تردد در معابر خاص شهری، گفت: اخذ عوارض برای ورود به تونل‌ها و بزرگراه‌ها منجر به افزایش ترافیک و صفوف طولانی خودرو برای پرداخت عوارض و آلودگی هوا خواهد شد.

اخذ عوارض از تونل و بزرگراه ها نادیده گرفتن حقوق شهروندان است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، ابراهیم نکو  در واکنش به بررسی لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری در شورای اسلامی شهر تهران، گفت: هنگامی که تونل‌ها و بزرگراه‌هایی در شهر احداث می‌شوند، به معنای انجام اقدامی در جهت تردد سریع و راحت شهروندان است که اخذ عوارض برای ورود به این معابر به طور حتم افزایش ترافیک و آلودگی هوا را در  پی خواهد داشت.

    نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در پی تصویب و اجرای این لایحه شاهد صفوف طولانی از خودروها خواهیم بود، این عوارض اگر ناچیز هم باشد مشکلاتی را رقم می‌زند، ناچیز بودن رقم عوارض حتی مشکلات عدیده‌ی دیگری برای فراهم آوردن مقدار پول مورد نیاز به دنبال خواهد داشت.

    وی افزود: اخذ عوارض تردد در معابر خاص شهری حتی احتمال بازگشت ترافیک به خیابان‌های شهر را افزایش می‌دهد لذا مجدد شاهد ترافیک و آلودگی شدید هوا خواهیم بود.

    عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم با بیان اینکه درآمد شهرداری و شهر از جیب مردم هزینه می‌شود، گفت: واقعیت آن است که مسئولان شهری باید به این موضوع توجه داشته باشند که پروژه های شهری از محل دریافت عوارض از شهروندان اجرایی می شود بنابراین اخذ عوارض مجدد به بهانه عبور از تونل و بزرگراه هیچ توجیهی ندارد، در چنین شرایطی و با وجود تحمیل هزینه‌های بسیار شهری بر شهروندان، اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری توهین به مردم تلقی می‌شود و برای چنین تصمیم باید به حال و وضع مدیریت شهری تاسف خورد.

     علیرضا دبیررییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از بررسی لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری در این کمیسیون با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داده است؛ وی معتقد است این روش با کمک دوربین‌های کنترل ترافیک قابل اجرا است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو