فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد برای نوسازی ناوگان

نباید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به منابع دولتی متکی بود

عصر خودرو- سرپرست سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تاکید کرد که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و اسقاط خودروهای فرسوده، نباید به منابع دولتی متکی بود.

نباید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به منابع دولتی متکی بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سیدعلی حسینی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نهادها و سازمان ها نباید به منابع دولتی وابسته باشند؛ ضروری است در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از منابع مالی بانک ها و بخش خصوصی استفاده شود.
    وی یادآورشد: پیش از این 78 درصد قیمت اتوبوس ناوگان عمومی حمل و نقل درون شهری توسط دولت تامین و بقیه توسط مالک آن پرداخت می شد تا این اتوبوس ها از طریق شهرداری ها برای جابجایی مردم در شهرها استفاده شود.
    وی ادامه داد: از حدود 6 سال پیش، این اعتبار تامین نشده و از طرفی شهرداری ها نباید به منابع دولتی متکی باشند زیرا منطقی نیست تا زمانی که دولت نفت می فروشد و پول دارد منابع مالی مورد نیاز برای خرید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهری را تامین کند و در غیراین صورت، دولت با انتقادهای زیادی مواجه شود.
    حسینی تاکید کرد: پیش از این با انجام برنامه ریزی های مناسب، یک بانک متعهد شده بود سهم عمده ای از قیمت اتوبوس را به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت کند و با پرداخت مبلغی از محل بند (ق) صرفه جویی های مصرف سوخت، چهار هزار اتوبوس شهری در تهران نوسازی شود.
    سرپرست سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اظهارداشت: شهرداری تهران از اجرای این پیشنهاد ستاد امتناع کرد و خواستار دریافت منابع مالی از دولت شد تا خود نسبت به خرید اتوبوس و واگذاری آن به متقاضیان اقدام کند.
    حسینی با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری از منابع مالی بانک ها و بخش خصوصی، گفت: با ارائه طرحی از سوی ستاد حمل و نقل سوخت، نوسازی ناوگان تاکسی و در مرحله بعدی نوسازی یک هزار ون به سازمان تاکسیرانی تهران پیشنهاد شده و سازمان تاکسیرانی با استقبال از این طرح در حال مذاکره با یکی از خودروسازان داخلی است.
    دیروز(دوشنبه) اعلام شد که شرکت خودروسازی سایپا خودرو «آریو» را با توجه به امضای توافقنامه با اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، به ناوگان تاکسیرانی اضافه کرد.
    حسینی در ادامه یادآورشد: شهرداری مشهد با استفاده از این طرح و ایجاد یک صندوق پس انداز برای رانندگان در یکی از بانک های کشور و پرداخت تسهیلات به متقاضیان توانست، پنج هزار تاکسی را در مشهد نوسازی کند و این طرح به عنوان یک الگوی موفق باید در شهرداری ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
    حسینی افزود: پیشنهاد ما این است که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی درون و برون شهری شامل تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس با تشکیل یک صندوق پس انداز در شعب یکی از بانک ها و پس انداز ذینفعان در این صندوق، متقاضیان در موعد مقرر با دریافت تسیهیلات بانکی نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.
    به گزارش ایرنا، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با هدف برنامه ریزی راهبردی، هماهنگی بین بخشی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها و پیگیری اجرای طرح های مرتبط در زمینه توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی، بهینه سازی مصرف سوخت، نوسازی ناوگان فرسوده و صنایع از سال 8613 کار خود را در کشور آغاز کرد.
    به گفته میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیش از 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی تهران فعال است که با جایگزینی چهار هزار تاکسی فرسوده، بیش از هشت هزار تن کاهش تولید ذرات آلاینده و بیش از 12 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط