فونیکسریمکسبهتام

اینجا قدرت حرف اول را می‌زند

عصر خودرو- نخستین نمایشگاه خودرو سال این فرصت را به مصرف کنندگان می‌دهد تا بهترین و درخشان‌ترین محصولات خودروسازان را از نزدیک مشاهده کرده و همچنین با خودروهای مفهومی جذاب آشنا شوند.

اینجا قدرت حرف اول را می‌زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، نمایشگاه خودرو دیترویت که نام رسمی آن نمایشگاه خودرو  بین المللی آمریکای شمالی یا NAIAS است، برای خودروسازان اهمیت زیادی دارد زیرا نخستین فرصت آنها در سال جدید برای معرفی جدیدترین محصولاتشان بوده و پس از آن فصل نمایشگاه خودرو در ژنو، پکن، پاریس، نیویورک و لس آنجلس ادامه پیدا می‌کند.

    فروش سال گذشته حدود شش درصد نسبت به سال 2014 افزایش داشت و رکورد سالانه قبلی 17.35 میلیون دستگاه خودرو که صنعت خودروی آمریکا در سال 2000 ثبت کرد را پشت سرگذاشت. شرایط مطلوب بازار سود سرشاری نصیب همه خودروسازان کرد و بیشتر آنها وضعیت مالی بهتری نسبت به سال 2000 داشتند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان لوکس هم عملکرد خوبی داشتند. جگوار لندروور و تسلا با رشد بیش از 26 درصدی فروش در صدر این خودروسازان قرار گرفتند در حالیکه آئودی، بنتلی، لکسوس و پورشه هر یک افزایش سود دو رقمی داشتند.

    این موفقیت را بویژه در برندهای گران قیمت می‌توان به قیمت پایین بنزین، بیکاری اندک و فرسوده شدن خودروها نسبت داد با اینهمه معلوم نیست این شرایط در سال 2016 هم خودروسازان را در فروش یاری کنند و آنها موفق شوند رکورد فروش سال 2015 را بشکنند یا خیر.

    لوکس سازان شانه خالی کردند

    در نمایشگاه امسال دیترویت به نظر می‌رسد در بخش لوکس خبر چندانی نخواهد بود. بنتلی، جگوار، لندروور، مازراتی و رولز رویس همگی اعلام کرده اند در این رویداد که از 16 ژانویه برای بازدید عمومی آزاد می‌شود، برخلاف سال گذشته حضور رسمی نخواهند داشت. مینی، مک لارن و فراری هم نمایشگاه امسال را نادیده گرفته اند و لامبورگینی چند نفر از مدیرانش را به این رویداد خواهد فرستاد اما مدل جدیدی نمایش نمی‌دهد.

    در واقع وقتی تامین فضا، لوازم، سفر و منابع مورد نیاز برای بر پا کردن یک غرفه در دیترویت بیش از پنج میلیون دلار هزینه دارد، تعجبی ندارد که این تولیدکنندگان کوچک ترجیح دهند در این رویداد حاضر نشوند زیرا خریداران آنها تصمیم خریدشان را در جشنها و دیدارهای کاری و نه در مراکز نمایشگاهی می‌گیرند.

    ستاره‌های همیشه حاضر

    از میان برندهایی که در نمایشگاه حضور خواهند داشت، اکثرا بر قدرت تاکید دارند. قیمت پایین بنزین و کاهش متوسط مصرف سوخت بهینه در سال گذشته کمک چندانی به محبوبیت خودروهای برقی و هیبریدی نکرد. آلمانی‌ها بویژه با قدرت جلو آمده اند.

    مدل M2 Coupe ب ام و با قدرت 365 اسب بخار، یک موتور شش سیلندر توربوشارژ دوقلو دارد. مرسدس هم رودستر اس ال سی را نمایش خواهد داد که یک موتور چهار سیلندر با قدرت 241 اسب بخار دارد یا مدل AMG SLC43 با موتور V6 توربوی دوقلو عرضه می‌شود که 362 اسب بخار قدرت دارد و در عرض 4.6 ثانیه سرعتش به حدود 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. سدان E-Class جدید مرسدس که یک موتور V8 توربوی دوقلو دارد شاید به همین اندازه سریع باشد.

    پورشه مدلهای 911 Turbo و Turbo S را نمایش خواهد داد که با موتور شش سیلندر توربوی دوقلو حداکثر 320 کیلومتر سرعت دارد و در مدت 2.8 ثانیه سرعتش از صفر به حدود 100 کیلومتر می‌رسد.

    تدارک آمریکایی‌ها

    در آمریکا، خودروی اسپورت فورد جی تی 2017 یکی از مدلهایی است که در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار می‌گیرد. این ابرخودروی 400 هزار دلار یک موتور V6 توربوشارژ با قدرت 600 اسب بخار دارد که بدنه آن از فیبرکربن بوده و هفت سرعته خواهد بود. تولید این خودرو کمتر از هزار دستگاه خواهد بود.

    در کنار جی تی، وی 8 کانتیننتال لینکلن اهمیت بالایی دارد زیرا این برند تلاش دارد جایگاهش در بازار لوکس را مجددا بدست بیاورد.

    به همین منوال کادیلاک که معرفی سدان CT6 را تا مارس به تاخیر انداخته است، قصد دارد با جذب خریداران جوانتر، جذابیتش را مجددا بازیابد. این شرکت همچنین باید روی خودروهای بزرگتر هم کار کند زیرا ارزان شدن قیمت بنزین در سال گذشته به فروش بی سابقه خودروهای شاسی بلند کمک کرد. کادیلاک به همراه CT6، کراس اوور XT5 را هم نمایش خواهد داد که ابتدا در دوبی معرفی شد و جانشین مدل SRX خواهد شد.

    در میان سایر خودروسازان هم شایع شده که لکسوس کوپه LC 500 را در دیترویت نمایش خواهد داد اما این خودروساز حاضر به اظهارنظر در این باره نشد با اینهمه لکسوس برای هر دو مدل LC 500 و LC 500h درخواست کپی رایت تنظیم کرده است.

    اینفینیتی هم پرفروشترین شاسی بلند خود برای نمایشگاه دیترویت را به‌سازی کرده و QX60 را با ظاهر جدیدی رونمایی خواهد کرد. همچنین کراس اوور انویژن بوییک هم مدل قابل توجهی خواهد بود زیرا نخستین خودرویی است که جنرال موتورز از چین وارد کرده و در آمریکا می‌فروشد.

    ب ام و شاسی بلند X4M که 355 اسب بخار قدرت و یک موتور شش سیلندر توربوشارژ دارد و در مدت 4.7 ثانیه سرعتش به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد را معرفی خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم