فونیکسریمکسبهتام

دبیر مطرح کرد

ممانعت شورا از احداث تونل ۶ هزار میلیارد تومانی

عصر خودرو- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای چهارم از قرار گرفتن پروژه تونل ۶ هزار میلیارد تومانی میدان سپاه در برنامه‌های شهرداری ممانعت کرد.

ممانعت شورا از احداث تونل ۶ هزار میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، علیرضا دبیر در دویست و بیست و هفتمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت تکمیل خطوط مترو بیان داشت: موضوع مترو و حمل و نقل عمومی به طور ویژه‌ای در شورای چهارم مورد توجه قرار گرفته است. نمونه بارز این مدعا ممانعت شورای چهارم از قرار گرفتن پروژه تونل 6 هزار میلیارد تومانی میدان سپاه در برنامه‌های شهرداری بود.

    وی در این‌باره توضیح داد: شورای چهارم احداث و تکمیل خطوط مترو را به معنی واقعی در اولویت قرار داده و به جای احداث تونل‌های پرهزینه با بودجه محدود شهر و تحمیل شدن هزینه‌های جدید به شهر تاکید کردیم که این بودجه صرف مترو شود.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اتفاقات رخ داده در تخصیص بودجه به حوزه حمل و نقل عمومی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با وجود رویکرد مثبت شورا به این حوزه اما هنوز تا رسیدن به شرایط قابل قبول فاصله زیادی وجود دارد.

    وی همچنین به یکی از مهم ترین خلاهای شهرداری اشاره کرد و گفت: مشکل نبودن اطلاعات جامع و یکپارچه در شهرداری حل نشده و ضروری است در برنامه 5 ساله واحدی به منظور تهیه اطلاعات جامع و یکپارچه ایجاد شود.

    دبیر اضافه کرد: شرکت مترو 14 سال قبل آخرین بار مشاور خود را به روز کرده است و ضروری است شورای چهارم با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به مشکلات مربوط به آلودگی هوای تهران؛ برای ایجاد خطوط جدید از مشاوران جدید استفاده کند.

    وی از دنیامالی به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا خواست در برنامه و بودجه سال 95 این موضوع را پیشنهاد دهند.

    دبیر تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در برنامه مترو باید مورد توجه قرار گیرد احداث متروی شهرک‌های اقماری است. امروز شاهد آن هستیم که با وجود خط پنج مترو روزانه بیش از 180 هزار ماشین از سمت کرج به شهر تهران وارد می‌شود و این حجم از خودروی شخصی منجر به افزایش آلودگی هوای تهران و افزایش هزینه‌های تحمیلی به پایتخت است.

    دبیر اضافه کرد: دیگر شهرک‌های اقماری مثل اسلامشهر، پرند، پردیس و غیره نیز شرایط مشابهی دارند و ضروری است شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو به شهرک‌های اقماری و کاهش آمار ورود روزانه خودروهای شخصی به شهر تهران با کمک دولت برنامه جدی داشته باشد.

    وی احیای شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی در شورای چهارم را اتفاق خوبی دانست و گفت:‌ این شرکت که با مصوبه شورای سوم منحل شده بود در شورای فعلی احیا شد تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی را برای توسعه خطوط جدید مترو جذب کنند.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به تبصره‌های بودجه اظهار داشت: امروز گزارش عملکرد غیرنقد خط شش مترو ارائه نشد چون هنوز در سیستم‌ها ثبت نشده است اما اگر گزارش آن ارائه شود هزینه‌ها بسیار بالاتر می‌‌رود.

    وی با اشاره به اعتباری که شورا برای حمل و نقل عمومی در برنامه و بودجه سال 94 به تصویب رسانده خاطرنشان کرد: کل اعتباری که برای حمل و نقل عمومی در حوزه مربوط به شرکت مترو، شرکت بهره برداری مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تعیین شده سه هزار و 486 میلیارد تومان است و این رقم به غیر از موضوع املاک است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو