فونیکسریمکسبهتام

آزادراه همدان-کرمانشاه به کربلا متصل می‌شود

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایتالیایی "کولانای" که قرار است ساخت آزادراه کربلا(همدان-سنقر-کرمانشاه-خسروی) را برعهده داشته باشد، گفت: این آزادراه مسیر خود را در کشور عراق به سمت کربلا ادامه می‌دهد.

آزادراه همدان-کرمانشاه به کربلا متصل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دومنیکو بتی در حاشیه بازدید از مسیر آزادراه همدان-کرمانشاه با بیان اینکه "کولانای" و "کالیرونا" دو شرکت معتبر اروپایی در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی مانند ساخت فرودگاه، پالایشگاه، بیمارستان و سد هستند‌، گفت: دو سال و نیم است که پیگیر انجام پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه هستیم.

    وی با بیان اینکه شرکت کولانای مجوز ساخت فرودگاه کربلا را از دولت عراق دریافت کرده است، گفت: با گرفتن مجوز اجرای این پروژه ما به این فکر افتادیم که اجرای پروژه آزاد راه همدان-کرمانشاه می‌تواند یک مسیر ارتباطی مناسب بین کشور ایران و عراق برقرار کند.

    بتی افزود: در سفرهایی که به عراق و ایران داشتیم و با توجه به مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم اهمیت شهر کربلا و مرقد امام حسین(ع) برای مردم این دو کشور بسیار بالاست و همین علت با توجه به تعداد بسیار زائران که هر ساله به کربلا می‌روند ما را برای ساختن این مسیر ارتباطی قانع کرد.

    وی اظهار کرد: به همین علت ما تنها به احداث آزادراه مسیر همدان-سنقر-بیستون- کرمانشاه اکتفا نکرده و این آزادراه را تا مرز خسروی ادامه می‌دهیم.

    مدیرعامل شرکت"کولانای" افزود: همچنین مسیر این آزادراه را در کشور عراق از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه می‌دهیم و برای ما ساخت این مسیر افتخاری است، زیرا ارتباط آسان‌تر دو کشور مسلمان ایران و عراق را فراهم می‌کنیم و دسترسی مسلمانان این دو کشور به شهر کربلا که بسیار حائز اهمیت است تسهیل می‌شود.

    بتی اظهار کرد: در حال حاضر بعد از دو سال و نیم به فاز مذاکرات بر روی قرارداد نهایی پروژه رسیده‌ایم.

    وی با بیان اینکه آزاد راه کربلا از سه فاز تشکیل شده، گفت: فاز اول این آزاد راه مسیر همدان-سنقر-بیستون-کرمانشاه خواهد بود و در فاز دوم ادامه مسیر آزاده راه از کرمانشاه تا خسروی خواهد بود و در فاز سوم آزادراه از مرز خسروی تا شهر کربلا ادامه داده خواهد شد.

    بتی با بیان اینکه تنها هدف اجرای این پروژه ساخت یک آزادراه مدرن و ایمن نیست، گفت: تلاش ما این است ساخت این آزادراه توسعه را برای استانهای در برگیرنده آن به ارمغان بیاورد و مو جب اشتغالزایی در آنها شود.

    مدیرعامل شرکت "کولانای" اظهار کرد: برای تحقق هدف اشتغالزایی، در این آزادراه علاوه بر ایجاد ایستگاه‌های پلیس و پمپ بنزین، ساخت بیمارستان، هتل و مراکز خرید و نیز استراحتگاه ویژه مسافران و سیستم‌های امنیتی برای ترافیک آزادراه را هم خواهیم داشت.

    وی اظهارکرد: قطعا وجود این آزادراه با توجه به اهمیت آن افتخاری نه تنها برای منطقه غرب، بلکه برای کشور ایران خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو